Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tidligere elevpony
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 20:49

Min datters helt fantastiske og skønne pony Flacki (som nogen af jer måske kender fra Enggården) har jo gået elevpony i mange mange år. Der er ingen tvivl om, at han foretrækker at følge i halen på en anden hest og i det hele taget er han fantastisk til at.. økonomisere med sin energi Han går med andre ord nemt i stå for hende.

Timian (min datter) kender efterhånden sin lille pony og en del uvaner er forsvundet. Det er f.eks. meget sjældent han spiser græs med hende. Hun er selvfølgelig heller ikke fejlfri og hans dovenskab giver hende en del uvaner (som f.eks. at sparke længe før der kommer en reaktion). Jeg kan se fremskridt jo tungere og ældre hun bliver.

Jeg ved undervisning er løsningen. Jeg ved også, at mor/datter undervisning ikke (altid) er lykken og uden trailer er undervisning desværre svær at finde.

Er det muligt at lære en så garvet ældre pony at blive mere selvgående? Hvordan ville I gribe sagen an?

Hun vil gerne starte stævner og ind i mellem går han så fint med hende, men der er jo langt til de mere selvgående og nemmere ponyer. Og misforstå mig nu ikke. Det er ikke stævnerne der er det vigtigste, men hverdagene. Og vi elsker begge to Flacki og han skal aldrig herfra, heller ikke selvom hendes ambitioner overhaler ham. Så må vi bare låne endnu en pony eller noget. Flacki, det lille bøllefrø, er en del af familien Derfor ville jeg alligevel gerne de kunne samarbejde mere og opnå et bedre partnerskab.

Han er fantastisk

Og passer fint på sin lille rytter... På sin egen sindige facon... Bemærk den begejstrede mor og de indlagte skridtpauser...

www.youtube.com/watch?v=RinYBh0iKFk

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 15:25

Det er jo ikke fordi I vælter over hinanden for at hjælpe

Skal han bare ha 4 hurtige med longepisken hver gang han overvejer at gå i stå? Eller skal jeg løbe ved siden af og stoppe godbidder i munden på ham hver gang han går frem? Andre forslag?

Jeg er godt klar over at han aldrig bliver en "hurtig" pony, men jeg ved han kan blive kvikkere end det her.

Han bliver i øvrigt fuldklippet snart, det kan vel også give mere overskud? Han har meget meget tyk pels ligenu.

Og så lige... Nej jeg har ikke tænkt mig at klappe til ham med longepisken...

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 15:43

Lækker pony! Tja, et svar på dit spørgsmål kan være lidt svært. Men er der ikke noget han synes er sjovt, som man kunne lave med ham, og så måske lave mindre af det han synes er kedeligt? Så burde det jo stille komme af sigselv...

Det er jo også en mulighed at give rytteren en lille pisk med, hvis det hjælper på problemet...

Jeg synes bare personligt, at når ponyen har gået som rideskole hest, og er doven, så synes jeg det er synd at tvinge den til at arbejde mere. Så er det bedre af finde en motivation, så hesten synes det er sjovere...

Kender en pony, som var super doven, og som f.eks. elskede at løsspringe, det kunne jo være en idé at afveksle på den måde?

Kan se at videoen er fra vores lille ring og rid stævne, kan godt huske da jeg så jer. :)

Knus fra Marie =)

Din hest - Dit ansvar!

0
0
Svar på denne tråd

har i prøvet at
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 09:56

Hold op han er skøn - han er da dejlig :)

Har I prøvet at stille ting på banen - slalom eller rid fra tønde til tønde, eller "ringridning" - ofte så motiverer det de små basser at de kan se et formål med at bevæge sig - at det også er sjovt for dem :)

Og så kan man jo træne fremsignalet skarpere - alt andet lige så er det jo også rarere for ponyen :) - den ved bare ikke at det er "svaret" - den er jo trænet gennem maaaaange år til at overhøre frem :)

Prøv at se om I evt kan finde en underviser der vil køre ud til jer - det koster selvfølgelig noget - men så slipper i for at skulle pakke det hele i trailer :)

Jeg har haft stor gavn af at få f.eks. Susan Kjærgaard ude til min datter - det var dyrt - men mere end pengene værd :)

Så mit råd er at finde en der vil komme ud, og som er dygtig og kan give dig nogle redskaber til at hjælpe :)

Her min datter da hun var 9 :) - på kursus med Susan :):

(billedet er taget af LLphoto)

Sorte søger part :)

Spalding dressur sadel sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 19:00

Selvfølgelig er det muligt at lære ham at gå frem.

Jeg ville lave ganske korte tempo vekslinger bare 3-5 skridt frem når han reagerer frem masser af ros. Når han selv holder fremaddriften i korte perioder er det vigtigt at ride ham ned i tempo igen. Det skal gøres til en leg for ham så det bliver sjovt at ændre tempo både frem og tilbage. Stil krav til ham, når der bliver trykket med schenklen skal han gå frem ellers kommer der spark eller pisk og med det samme reaktionen er der så skal der roses. Det er vigtigt at have en fra jorden der kan se hvornår han reagerer fremad, da det i starten kun er ganske lidt han skal gå fremad. Hvis det bliver for hårdt vil han bare blive træt af "legen" og derved blive endnu mere sløv.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 16:19
hvor er de da helt skønne sammen...

Klaps i røveren tror jeg næppe fremmer lysten hos sådan en garvet fætter. Jeg er med på holdet, hvor han skal motiveres til at rende med større fremaddrift. Løsningen er MAD.

Jeg kender en helt banal øvelse, der virker meget motiverende. Du skal træne på den lange led på ridebanen. I hver ende stiller du en spand med foder, hø, gulerødder, e.l. Du starter i den ene ende og rider så energisk frem mod modsatte ende, hvor der straks gives pause og belønning. Du kan evt hjælpe til med fremaddrift fra jorden. Efter en kort pause rides der igen frem med god entousiasme ned med modsatte ende, hvor mad og pause venter.

Efter få gange frem og tilbage, har han fundet fidusen, og du vil se, hvordan han pludselig kan gå fremad med meget lidt indvirken. Når han har fattet, hvad øvelsen går ud på, skal han så trave fx to langsider, før han får belønning, derefter tre, fire, fem, etc.

Hos min gamle hest, der var blevet så inderlig træt af ridebanen, kunne jeg få ham helt op i tempo efter blot 15 min leg med denne øvelse.

Lad gerne høre hvordan det går.

Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd

Tak :))
Forfatter: 
Dato:  29-11-2011 10:32

Tak for alle forslagene

Jeg har de sidste dage longeret ham og geninstalleret travlyden. Han var nemlig blevet rigtig god til at gå frem på 2 "slag med tungen" og det har vi nok glemt at træne alt for længe. Men den sidder der nu. Og så øver vi galop Først var det antydningen af et anspring og så godbidder og i går kunne han så galopere en hel volte uden at ville stoppe. Og så en masse godbidder Han virker bare så glad den lille... Jeg tror godt han kan li at arbejde med mig

Timmi har været til en masse fødselsdage og leget med venner, så næste skridt bliver så at få hende op og så få signalerne koblet sammen. Jeg tror bestemt ros og mad er løsningen.

Jeg ville rigtig gerne have dem i noget Susan undervisning, men jeg syntes ikke jeg har så mange penge at smide efter første time. Det kommer forhåbentlig en dag.

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Tak :))
Forfatter: 
Dato:  29-11-2011 10:32

Tak for alle forslagene

Jeg har de sidste dage longeret ham og geninstalleret travlyden. Han var nemlig blevet rigtig god til at gå frem på 2 "slag med tungen" og det har vi nok glemt at træne alt for længe. Men den sidder der nu. Og så øver vi galop Først var det antydningen af et anspring og så godbidder og i går kunne han så galopere en hel volte uden at ville stoppe. Og så en masse godbidder Han virker bare så glad den lille... Jeg tror godt han kan li at arbejde med mig

Timmi har været til en masse fødselsdage og leget med venner, så næste skridt bliver så at få hende op og så få signalerne koblet sammen. Jeg tror bestemt ros og mad er løsningen.

Jeg ville rigtig gerne have dem i noget Susan undervisning, men jeg syntes ikke jeg har så mange penge at smide efter første time. Det kommer forhåbentlig en dag.

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Hov....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2011 10:33

Det er da også en måde at få nogle svar i sin tråd på... Undskyld.

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 12:18
Det går så godt med den lille fyr. Jeg har løssprunget ham (med godbidder for veludførte runder) og han springer faktisk rigtig godt. Der er kommet meget mere energi i ham.
I går sprang de sammen og det gik bare så fint! De sprang løsspringningsbanen, så hun skulle bare koncentrere sig om at følge med og det gjorde hun rigtig fint. Og stadig med godbidder for enden ;-)

Der er lang vej endnu men jeg er meget optimistisk... og godbidder :-)

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

sejt super fedt
Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 23:08

hvor er det godt at høre :)

det gælder bare om at finde deres motivationsknap :)

og ja klare signaler - tror de "opgiver" hvis det bliver for "mudret" og så bliver det bare sværere og sværere -

Men ja styr på basissignalerne er vejen frem :)

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er lidt vildt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2011 09:13

Det er altså lidt vildt som han er blevet vækket. I går lavede de 2 rigtig fine galopvolter uden at gå i stå. Og fik godbidder. Vi rider ikke ret lang tid, kun så længe han syntes det er sjovt.

Glæder mig så meget til han bliver klippet.

Tak for responsen

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

fedt fedt fedt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2011 12:51

hvor er det skønt at læse - pragtfuld pony i der har fået fundet :) god som dagen er lang og nu vågnet fra sit rideskolesløvsind :)

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider