Poppelhuset

Du har hetl ret. Forudsat hesten ikke har smerter. Vil jeg mene at du skal HELT tilbage til grundtræning.
Det kan sagtens lade sig gøre - mnen det kommer til at kræve en del godbidder (i mine øjne) og en stor portion tålmodighed.
Det kræver bare så meget mere.
Jeg vil anbefale dig at finde dig en dygti træner fra jorden. Det gør rigtig meget.
Personligt har jeg haft gode erfaringer med www.denheleekvipage.dk - men det afhænger meget af hvor i landet du bor.
Men de har også gode links til andre trænere på deres hjemmeside så hut jeg hvisker
Jeg er på 4 år gået fra en hest - uden at lyde - der ved ETHVERT skridt uden for dens vante rammer - og jeg mener vitterligt ethvert skridt - gik fuldstændig i panik - vendte rundt. Stejle og forsøgte at komme hjem..
Til at vi går red vores første tur på 14 kilometer i nyt terræn - ganske vidst med en makker (men det har tidligere ikke været en betingelse for ikke at lave ballade) næsten fuldstændig afslappet - dog kom jeg hjem med en meget meget træt hest, der slæbte sig de sidste par kilometer.
Og vi red 75% af tiden langsvejen forbi vindmøller, gøende hunde, heste der holdt PAAARTY på folden da vi kom forbi og andre meget spændende ting men heste holdt hovedet nogenlunde koldt.
Så det kan sagtens lade sig gøre.
Og man kan sagtens få succes - og også rigtig meget af den, med den rette træning.
Det skal dog siges, at det er en forudsætning at hesten under ingen omstændigheder har smerte.
Min viste sig i første omgang at have en meget skæv nakke der var årsagen til hans meget atypise adfærd.