Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

kan man træne en hest til støre gang
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:09

hej har et spørgsmål kan man træne en hest til støre gang?

hvis ja hvordan gør man det?

jeg en comtois ikke en udbredt hest men hendes galop er så lille og kort det som at se en hjort hoppe hun er 7 år 155 stg, hun folder ikke gange ud, og det blive til små ubehalige rygme som min lænd ikke kan lide problemet er jeg får virkelig ondt i rygge og kan ikke ride hende de næste 4 dage pgr smerter hende trav kan hun tage meget små skrit lige som hun jocker men man kan godt drive hende frem der til støre skrit. og skrit er også små men ikke ubehlige at side på.... MEN galoppen er virkelig reselfuldt har andre som har spøvet hende og alle kometere hendes galop

kan der gøres noget ved den ???? eller kan man kun sige det sådan hun er ???

0
0
Svar på denne tråd

giorejfksdmggkd
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 20:33

heej :)

Man kan saktens ride sig til det. jeg kommer straks til at tænke på at di rider "mormor" tempo og hesten ikke rigtig kommer frem og strække sig ud. mit bedste bud ville være og ride en masse tempo skift. Da du bestemt omtaler galoppen så lad hesten galopper godt frem på langsiden og sammel sammen på kort siden. den kan gøres både i trav og galop.

Der er aldrig hestens fejl, men rytterns !

0
0
Svar på denne tråd

hej og 1000 tak
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 22:04

hej 1000 tak for du gad at bruge 5 minuter på mit link :-) det jeg rigtig glad for og sætter stor pris på det

jeg ville bruge dit gode råd og ville begynde og træne hende med det enu engang 1000 tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

brug terrænet...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 23:59

Hvis du har muligheden for det, så prøv at bruge terrænet, det har før hjulpet os..

Både bakker, og lange ligeud skrækninger i et godt grundtempo.

Prøv evt at stå i let sæde, det hjælper nogle gange på ryggen...

Bare spørg hvis du vil ha noget uddybet...

Den heldige

ejer

af

PRUHESTEN

OG

SPØGELSET

m.fl.

FOLEALARM M. TELEFONMODUL UDLEJES.

0
0
Svar på denne tråd

ljhfhj
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:28

Du kan også som afveksling til de andre gode forslag bruge travbomme i dit arbejde, det "tvinger" hesten til at strække sig.

Prøv først med ca 1 meter mellem bommene og når det går godt så forøg afstanden til det hesten magter (max 120)(hun er jo ikke så stor)

Hvid du ikke har arbejdet med bomme før, så start med en til to bomme og kom så efterhånden flere på

Military, disciplinen hvor alle kan være med

Randi

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:54

Jeg vil hævde, at du ikke kan træne hesten til en anden bevægelse end den er født med - men du kan træne den til at udnytte sine evner maksimalt :)

Såvidt jeg ved, er en Comtois en arbejdshest? Altså en halsvær koldblodshest? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

De svære heste har sjældent ligefrem en "svævende" bevægelse, men vil ofte være lidt kort i forhold til de mere ædle racer, så måske skal du ikke forvente en kæmpe op-ad-bakke galop.

Som ovenstående skribenter er inde på, så er et friskt tempo bedre end at korte ind, når hesten skal lære at bære sig i galoppen. Jeg er enig i, at det er godt at træne i terrænet, hvor du ikke hele tiden kommer til et hjørne, men kan lade hesten strække lidt ud.

Når du rider på banen, så er det vigtigt at du ikke forsøger at pille i hesten for at få den "ned med hovedet", men sidder stille og forstyrrer den så lidt som muligt, så den selv kan finde sin balance.

Først når hesten har fundet balancen, kan du begynde at korte ind og lægge til - og når hesten har styrken/musklerne til det, så skal den nok lægge ryggen op til sadlen, så den bliver lettere at sidde på.

Når hesten bærer ind under sig med bagbenene og lægger ryggen til sadlen, så tipper hovedet i øvrigt også ned på plads :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej alle
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:24

hej alle 1000 tak får super gode råd jeg ville tage dem alle i min træning ved god jeg ikke kan få en drømme gange på hende men hvis hun kunne tage længer skrit hun flytter dem meget kort og ekstremt stift de er korter og gør også hun nogle gange snubler, Når hun går til bidet går hun lid bedre og og bedre tjæk på hvor hun sætter sine benmen med det er stadig en meget kort gange

et lille link med billeder af hende så kan i næste se hvordan hun går i kan da få en fornemse af min lille prinsesse ;-) som man kan gøre alt ved

www.hestegalleri.dk/ gal_visbil.aspx?ID=171009

www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?albumid=321527

der er ikke mange billeder hvor hun galopere men man kan se lidt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kiggede lige...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:32

... på dit link, og jeg kan se, at hun går uden sko, og at det ser ud til at I bevæger jer en del rundt i landskabet - også på asfalt. Kan hun mon være lidt ømtået? Det kan let give en kort og stikkende gang.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej sif :-)
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:38

hun har haft sko på og der er det det samme desvære men billederne på tur er lige da vi havde fået hende ;-)hun har sko på nu men super dejlige i se alle former for detaljer som måske kan gøre fremskrittet :-) det sætter jeg virkelig pris på

0
0
Svar på denne tråd

ja......
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:46

JA, det kan man. Dog alt efter hestens bygning. Min har et eksteriør, som er meget unormalt - eller abnormt, som dyrlægen siger. :) Men selvom den knap burde kunne gå med de hofter, så kan de trænes op. Normalt træder den lige i sit eget spor, i træning træder den op til 1½ hov over!

0
0
Svar på denne tråd

hej Saphir
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 10:24

hej Saphir hvad er det for en hest du har :-)

0
0
Svar på denne tråd

Træne gang bedre
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 13:52

Hej,

Før i tiden sagde man, at man godt kunne forbedre en hests trav, men at det var noget sværere med galoppen. Jeg har dog prøvet at træne en hest, som havde galopproblemer - især med takten. Den var dog kommet så langt i sin uddannelse, at jeg kunne træne galoptraversader og -pirouetter, hvilket styrkede den så meget, at galoppen generelt blev væsentligt bedre.

Hvis din hest ikke er så langt i sin uddannelse, så vil jeg nok anbefale - som nogle af de andre - galop i terrænet, temposkift og så måske nogle små spring. Galop for en stor/tung hest på en ridebane kan også være en udfordring m.h.t. balancen, så prøv at ride terrænture i et stykke tid og læg mærke til, om galoppen går bedre derude. Og husk at give hesten god frihed fortil, så den kan balancere sig og "gynge med" i galoppen med hele kroppen, indtil den får bedre balance, indundergriben og bliver i stand til at samle sig mere sammen.

Og så skal du ikke være ked af at opgive at sidde ned og istedet stå i let sæde - alt hvad der kan gøre det mere behageligt for dig (og måske også hesten) er da værd at tage med!

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

hej jette
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 14:21

hej jette jeg ville lytte til dit gode råd og bare klø på det bare så dejlig at så mange menesker ville bruge deres tid på mig og flicka så vi kan blive bedre 1000 tak til alle, ville bruge alles gode råd og kommer der fler tager jeg dem med

0
0
Svar på denne tråd

ej hvor sjovt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 14:47

eller måske ikke sjovt

men jeg har samme problem med min araber skovturshest jeg hader hendes galop jeg elsker hendes trav den er stor og skøn

men jeg kan overhoved ikke forholde mig til hendes små svingende galoptrin det er rædselsfuldt jeg kan hverken sidde ned eller stå i let sæde jeg føler mig som en nybegynder der tumler rundt .

så min næste hest skal bare have en galop der er til at holde ud

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

hej jeanette
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 20:31

hej jeanette dejlig jeg ikke er den enste med det problem :-)

0
0
Svar på denne tråd

fjirenfiewnf
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 23:39

Det var så lidt :) det bare klø på med de temposkift, det virkeder på min oldenborger så kommer det 100% os til at virke for dig. held og lykke med den smukke hest :)

Der er aldrig hestens fejl, men rytterns !

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 11:21

hej

najdahabul 1000 tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider