|
|
| rytter træning |
|
|
Hejsa, ville lige høre hvad i træner ved siden af ridning for at holde kroppen smidig? Har overvejet pilates el. måske yoga men har ikke prøvet nogen af delene før. Vil også gerne opnå en bedre balance men ved ikke om pilates evt kan være en hjælp til dette?
HLPFOTO.DK Vi er også på facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen af |
|
|
slet ingen af jer der bruger træning ved siden af ridningen??:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
KarenGry |
| Dato:  |
27-09-2011 14:05 |
|
Jo, masser. Det er min ærlige mening, at man ikke bør ride, hvis man ikke træner ved siden af. Mange rytterproblemer løses bedst, når man netop ikke rider. Selv dyrker jeg yoga, pilates, stor bold og masser af gåture. Jeg har især fokus på muskelkorset, balance og åndedræt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Cykler til og fra skole, dvs. 6-9km. om dagen. Ellers dyrker jeg ikke fast motion ved siden af min ridning. Først og fremmest synes jeg ikke jeg har tid, og derudover synes jeg heller ikke det er nødvendigt. Har døjet meget med min ryg, så ridning og mange gåture er den eneste vej for mig. 
Men kan godt se det logiske i at dyrke yoga/lign. ved siden af. - Kender bare ikke noget til det. 
/ Anne Dorthe.
Godt hestehø sælges. Ring på: 22173406 for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pilates |
|
|
Jeg har gået til pilates en del gange og laver lidt derhjemme også. Min mor underviser i det, så får nogen gange privat undervisning Men synes det er super godt, man får virkelig brugt mave-regionen og hele muskelsættet omkring mave og ryg, der bliver også fokuseret på vejrtrækning, som jo også er ret vigtigt i ridningen. Der kan også bruges store og små bolde i pilates til forbedring af balance osv. Jeg synes at det er rigtig godt at dyrke pilates sammen med ridningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fifejfufum |
| Forfatter:  |
J C |
| Dato:  |
27-09-2011 15:38 |
|
Jeg har løbetrænet lidt ved siden af de sidste par år - ikke fordi jeg synes det er særlig fedt at løbe men fordi jeg gerne vil styrke mine knogler så de holder mange år endnu Nu er jeg efter en ide fra min underviser begyndt at træne zumba for at blive bedre til at koordinere mine bevægelser og arbejde mere frit med de forskellige løsdele min krop har (hoved arme mm) om det virker ved jeg ikke endnu---- Zumba er ikke lige noget jeg synes er særlig fedt, man sveder for meget og ser dum ud men en chance skal det have..  For mine hofter er vist blevet noget stivere med alderen... og jeg kan da virkelig ikke koble arme og ben fra hinanden, så falder jeg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træning |
|
|
Jeg dyrker Zumba, vandaerobic, styrketræning og løb ved siden af min ridning 
Ridetøj i store størrelser sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadadasd |
|
|
jeg har indset jeg er nødt til at løbe træne ved siden af, det der med vejrtrækningen :/ så det er min plan.. troede bare ikke det var nødvendigt 
Dejlig spring fjordhest sælges! James er en sød og rar fjordhest sælges pga ejer er for gammel. han kan springe LA og dressur LC-LB niveau. Han er en god lærepony, man skal dog have lidt erfaring først. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville gerne |
|
|
træne ved siden af, men kan hverken finde motivationen eller tiden til det...
Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" 2 års oldenborg hoppeplag efter Urfürst af Hvarre sælges! - - - - - - - - - - Se profil - - - - - - - - - - - - - - -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salsa/dans |
|
|
Hejsa! Jeg underviser i salsa og har danset i mange år og synes generelt dans giver rigtig god balance, kropsbevidsthed, styrke, smidighed og koordination. Kan være du skal ud at danse lidt  Tabita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da |
|
|
op der er mange super mennesker her... Jeg ville gerne løbe ved siden af min ridning fordi jeg ikke får nok konditionstræning gennem ridningen, jeg springer og der får jeg godt nok pulsen op men det er jo ikke i ret lang tid, så en løbetur på 20 min. i ny og næ ville ikke skade. MEN jeg kan godt nok ikke finde tiden til det, jeg står op kl 05.30 og er igang med noget(i stald-arbejde-muge-ride-lave mad) lige til kl. ca 20-21 og går i seng ved 22 tiden, så jeg ved ikke lige hvornår det skulle være. de 1-2 timer der er om aftenen indrømmer jeg at jeg gerne bare vil nyde med manden. På et tidspunkt kan det være jeg kan komme igang...
OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træning |
|
|
Jeg træner i varmtvandsbassin 5 gange om ugen, går ture med hunden og hopper på trampolin 2-3 gange om ugen. Jeg er ikke sikker på, hvor meget det betyder for min ridning, men min smadrede krop har brug for det, så det skal der være tid til.
Mvh Mette ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drgsdthsh |
|
|
Pilates er fantastisk for ryttere! Styrker de rette muskler omkring mave og lænd, løsner op omkring rygsøjlen og gør dig alround stærk og fleksibel. Giver flot holdning og modvirker også "kontorskuldre". Der findes dvd'er med særlige pilates programmer for ryttere, men det "alm" pilates er også godt. Lidt konditionstræning og styrketræning er heller ikke af vejen. Og er iøvrigt enig med flere andre i tråden - det er dælme svært at få tid til, men det øger udbyttet med ridningen. Ja, ja, man ved godt hvordan man skal få brugt tid og penge som rytter...:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| træning |
|
|
er godt nok imponeret over at i kan finde tid til alt det træning ved siden af job,familie og hestene.. Men pilates skal ihvertfald have et forsøg så nu er dvd´erne bestilt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udover ridning... |
|
|
udover min ridning så har jeg de sidste 14 år også været hånboldspiller. og de sidste 3 år har jeg trænet håndbold min 6 timer om ugen + kamp hver weekend. jeg har der fået styrke og kordination samt konditionstræning. jeg er dog blevet den uhældige ejer af sinnebensbetændelse så har i foråret måtte stoppe med bolden. så nu står den på styrketræning og crosstrainer i et center... jeg synes det er svært at komme afsted og der går rigtig meget tid med både det ene og det andet. men det skal gøres for jeg har nemt ved dårlig ryg/lænd(hypermobilitet)... personligt synes jeg det kunne være fedt hvis der blev sat mere fokus på rytterens træning og ikke kun hestens. i den forstand at man rundt om på rideklubberne og opstaldningsstederne osv. lavede en fast dag om ugen hvor hestene fik fri og der var fælles rytter træning i hallen. det kan gøres ved brug af nogle simple øvelser og hvis det skal være med en instruktør udefra vil man kunne gøre det for en pris på 20-50 kr/deltager alt efter hvor mange ryttere der vil være med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op! |
|
|
Lånte lige tråden og sikke en masse gode forslag! Og masser af godt humør kan man mærke. Jeg tror også det må blive løbe/gå ture, evt. med en unghest v. hånd så er den jo også trænet for i dag. :-9 Ellers pilates lyder som det jeg kunne bruge da det med at få arme og ben til at virke enkeltvis kan være svært i min alder hvor også stivheden melder sig hvis jeg ikke rider mindst 3 - 4 gange om ugen! Så tak for lån.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|