Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Brug af muffebid?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 16:48

Hej.

Hvad er fordelen ved at ride med muffebid?

Og hvilke heste egner dette sig godt til?

Må man starte dressur med det?

Håber I kan hjælpe

Mvh Nana

* Elsk mig mest, når jeg mindst fortjener det.
For der har jeg mest brug for det! *
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 19:24

Du må gerne ride stævner med Muffebid :) Et alm. muffebid, har næsten samme styrke som et alm. to-delt .. I min verden er det hip som hap, om man rider med to-delt eller muffebid :)

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Man må gerne..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 20:06

starte dressur med muffebid..

Min hest går bedre på muffebid end tre-delt.. Syntes også han er mere rolig med muffebid end to delt..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Muffebid
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 20:48

Hej

Så vidt jeg kan forstå, så giver muffebid mere stabilitet og ro i munden hos hesten. Det almindelige løse ringbid kan give mere uro.

Så man plejer at anbefale muffebid til heste der godt kan være lidt urolig på almindelig bid med løse ringe, de har gerne brug for lidt mere stabilitet.

Min islænder unghest bruger et muffebid, det har givet hende meget mere ro fortil :)

Venlig hilsen

Kathrine

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

Faste vs. løse ringe
Forfatter: 
Dato:  23-09-2011 09:41

Forskellen på muffebid og almindeligt trensebid ligger i de faste ringe i muffebiddet, hvorimod ringene i trensebiddet er løse, altså kan "glide/køre" igennem hullet i biddet. Som Kathrine skriver, så giver muffebiddet mere stabilitet og ro i munden, men det er min opfattelse, at det også er blødere for hestens mundvige.

Det egner sig godt til ungheste, som ikke er vant til at have noget i munden, og ellers generelt til heste, som kan være urolige på biddet (som Kathrine også skriver).

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

Altså min hest
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 13:30

er hverken en unghest, eller en urolig hest! Tværtimod! Han er en super dejlig og rolig oldenborg, men han har haft nogle problemer med sit bid, der gjorde at han fik hul i munden. Jeg har derefter skiftet til muffebid (fra alm. 3 delt) der nu har gjort, at han ikke længere får hul og han er desuden meget mere fremad gående nu, end han var med det andet bid (klart nok)

Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"

2 års oldenborg hoppeplag efter Urfürst af Hvarre sælges!

- - - - - - - - - - Se profil - - - - - - - - - - - - - - -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider