Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning efter foling
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 20:47

Hej alle :)

Jeg har part på en hest, der har fået et føl for ca. 3 måneder siden.

Hun har tabt sig en del fordi hun ikke er blevet fodret helt korrekt i starten. Hun får nu foder beregnet til hopper der har føl ved siden og det går fremad.

Men hun har så også mistet meget muskelstyrke henover ryggen, så mit spørgsmål er, hvad ville være den bedste måde at træne hendes muskler op på, så hun ikke får ondt?

Får undervisning på hende en gang i ugen ca. og underviseren siger at det ville være godt for hende at blive longeret med indspændingstøjler? Og at hun skulle være spændt godt ind så hun ikke bare kunne slappe af i halsen. Min mavefornemmelse siger mig at dette ikke er en helt optimal metode? :/ eller er det bare mig?

Når jeg rider så "taber" hun nogle gange bagparten - kan det have noget at gøre med at hun simpelthen ikke har muskler til at bære sig selv ordentligt eller?

Håber der er nogle kloge hoveder der har lyst til at hjælpe :)

Mvh. Pernille

0
0
Svar på denne tråd

lyt til din mave..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 08:50

Lyt til din mave og longer hende uden indspændingstøjler!!

Raske marchere-ture vil også styrke hendes ryg, og så kan du tage føllet med ;)

Held og lykke!!

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaa....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2011 14:56

jeg ville nok vente lidt med at ride hende hvis hun under ridning taber bagparten.. Det kan være et tegn på at bækkenbundsmuskulaturen ikke er helt i top efter folingen endnu. Jeg er ved at købe et føl, og hans mor bliver ikke sat igang med egentlig ridning før han er vænnet fra. De taber jo mange muskler mens de går og er drægtige. Kvinder der har født skal jo også vente en periode før de begynder på egentlig styrketræning igen..

I longe ville jeg ikke spænde hende ind, men bare lade hende gå i fuld longetov i rolig trav for at få hendes kondition lidt op igen. Derudover trækketure i bakket terræn så hun kan få sat lidt flere muskler igen.

Been there, done that, wasn´t impressed.

Over and out.

---Beech--

0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 13:40

Min folede i juni ogh un har da om nogen tabt alle muskler. hun ligner definitionen af et øg, men er til gengæld også en stor hest. Jeg har startet stille ud med skridtture og wefterhånden forlænget turene og lagt henholdsvis trav og galop på. Hun bryder sig ikke om at gå på banen,da dette er svært for hende oga manglende muskler, så derofr rider jeg primært ud. hun nyder det, det er vist lidt som når kvinder nyder at snakke andet end gylp og bleer.

Det der med longe i indspændning ville jeg kaste en laaaag hvid pil efter, hun har sikkert helle rikke musklerne til at holde balancen i en volte.

Hun blev mere og mere mavesur af bare at stå og være mor, så derfor er vi gået igang ret tidligt efter folingen, til gengæld har det været langsomt og i små etaper.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider