Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvilket bid?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 09:12

Nogen som har erfaring vedr. bid. Min hoppe på 4 er meget sansibel i sin mund og er ikke helt tilfreds med bidet. Jeg har prøvet en del forskellige men ikke fundet det rigtige....Har prøver med bidløs...men det er ikke vejen for mig.

Mvh Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er rigtig
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 13:47

glad for mit Herman Sprenger RS Dynamic bid, som jeg bruger på min 4 års hest.

Det fås i flere forskelige modeller, jeg har dog den almindelige version.

Billede

Og som muffebid

Billede

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Baucher bid
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 14:16

Jeg kan kun anbefale baucherbidet - kan fås som todelt eller tredelt og ligger mere stille i hestens mund end et almindeligt trensebid.

Sprenger laver faktisk også et, men det skal som oftest bestilles hjem

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 15:10

Hvis du har prøvet mange forskellige bid, uden at finde noget der virkede, kunne det være du skulle overveje om din hest fx havde tandproblemer eller om der kunne være noget i måden du bruger bidet på, der er årsagen til problemerne?

Jeg aner intet om, hvordan du rider, hvor ofte din hest får tjekket tænder, om dens sadel passer osv. men en hel del "bidproblemer" er i virkeligheden slet ikke pga. bidets udformning med derimod symptomer på problemer i hestens mund eller andre steder i dens krop eller symptomer på en for urolig eller for hård hånd hos rytteren.

Igen - ingen anklager,blot noget du måske skulle tage med i betragtningerne, hvis du ikke synes at kunne finde et bid der dur, uanset hvad du prøver :)

0
0
Svar på denne tråd

Hesten er....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 16:58

Skulle selvfølgelig ha oplyst at hesten er tjekket med alt mht. tænder-sadel osv.....

Kh Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Myler bid
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 22:48

Myler MB02 med løse ringe er også god til hest med meget gane og kan ikke klemmes så hårdt sammen som sprenger dynamic

Das Glück dieser Erde liegt auf dem Rücken der Pferde

0
0
Svar på denne tråd

xcxcxc
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 14:34

Jeg har lige købt et Pee Wee bid gennem Hooks, og det er min hoppe meget tilfreds med.

Hun "tåler" ikke de alm. bid, de er for tykke....jo tyndere jo bedre for hende, og Pee Wee biddet ligger helt roligt og hun er stoppet med at rode rundy med biddet i munden.

Hun har med succes gået med et Mylerbid tidligere, men jeg har smidt det væk, derfor prøvede jeg Pee Wee.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider