Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp til spring.
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 10:26

Hej alle.

Jeg har part på en 1 pony, som jeg nu er begyndt at springe på. Vi har en udendørsbane på stedet, en dressur bane, og nogle spring. Er der nogle der har nogen idéer til en bane, jeg kan stille op? Jeg vil gerne øve lidt afstande osv. Vi har cavalettis (3 stk) og så har vi til omkring 3 spring, hvor det ene af dem så er en oxer.

Nogen forslag? Han har lidt svært ved at skifte galoppen efter spring, men det træner vi.

Håber I kan hjælpe. :-)

Der findes ligeså mange gode parter, som der findes gode hesteejere. :-)

0
0
Svar på denne tråd

galopskift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 11:37

til at hjælpe dig til at få skiftet galop kan du stille en cavaletti på hver diagonal(altså skråt igennem) også ride i 8-taller hen over dem efter nogle ture vil det falde ponyen naturligt at lande i rigtig galop. På denne måde får du også trænet at ride et jævnt tempo både før og efter springet.

Deter vigtigt at du ikke hiver rundt i tøjlerne for at få den til at skifte brug benene og prøv bare at tænke den nye side tit er det nok til at kroppen gør det der skal til.

Hvis den så lander i forkert galop så brug dit indvendige ben til at præsse den ud mod hegnet så plejer de at skifte, ellers må du tage den op i trav og springe an igen.

Lad være med at ride videre til næste cavaletti i forkert galop.

Mht. afstande så er jeg ikke ordentlig inde i ponyafstande, så der vil jeg råde dig til at få hjælp af en der er det.

OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15

0
0
Svar på denne tråd

Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 14:34

Jeg øver i forvejen galopskift osv, men tak for tippet, det vil jeg klart bruge! Han har nemlig meget svært ved det.

Mht ponyafstande, jeg har tjekket op på det, og det gør egentlig ikke så meget. Jeg finder altid ud af det når jeg rider det igennem, hvis der er lidt kort, så tager jeg den bare på 2 galopspring istedet for 3, og omvendt. Det fungerer helt fint. Jeg får undervisning i både spring og dressur, så det kører bare.

Tak for hjælpen ;-)

Der findes ligeså mange gode parter, som der findes gode hesteejere. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider