Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

champonater
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 06:49

jeg er begyndt at tænke over om det kunne være en ide at træne frem til 5 års championatet næste år da hyppen jeg har købt for snart et år siden tegner godt..

men da det er en vallak vil jeg gerne høre om hvorfor andre der har vallakker deltager..jeg ved godt jeg ikke har en hest som andreas helgstrands (højde osv),men jeg syns nu han er fin..

men da jeg har en vallak så overvejer jeg om det i det hele taget kan betale sig at fremstille ham...

så kom frem med jeres grunde til at ville deltage med en vallak..

0
0
Svar på denne tråd

championater
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 07:18

Her er dyrets køn underordnet , race ligeså det har intet med avl at gøre, så hvis du mener din hest næste dvs når den er 6år opfylder de kriterier der er for at ride det, så go for it !

Men gør dig klart hvad dit mål er, for som du selv siger så er de proff. heste vi amatører sjældent kan hamle op med, men derfor kan vi jo godt opnå resultater der er en personlig sejr.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 09:02

han er lige fyldt 4 år her d 26 juni så det er 5 års championatet i 2012 der kunne være aktuelt..

men hvad kan man egentlig bruge resultatet til når det er en vallak??

sætter li et billede ind af fyren fra jeg tog ham igang efter hans vinterpause:

0
0
Svar på denne tråd

resultatet
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 09:42

er kun til eget brug evt noget der kan bruges ved salg

Karina

0
0
Svar på denne tråd

vallak til championat
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 11:01

jeg havde min vallak med til både 4 års og 5 års..

det giver hesten værdifuld stævneerfaring, og du får en kompetent og reel vurdering af dens gangarter mv.. den er rar at have, også selvom den "kun er til dig selv".

jeg synes også køn er underordnet her. selvom det hedder dansk sports og avls championat, kan du jo ligesåvel deltage for sporten som for avlen.. at man kan vidrekvalificere sig til de næsten runder siger jo også noget om at der er "sport i det".

synes dog det er fjollet at trække sin vallak til skue eller kåring. men dette er bestemt lige så meget for vallakker som for alle andre, da det mest er en bedømmelse af hestens sportsmæssige evner.

0
0
Svar på denne tråd

min vallak
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 11:13

Hejsa

Jeg har nu også planer om at starte min vallak til championat, det blir så 4 års.

Jeg gør det for at komme i byen og få stævne erfaring samt at få en bedømmelse af ham og muligvis et R i hans stamtavle. Så det er helt klart for min egen skyld, og for at have et mål at træne imod, da det hjælper mig til at holde motivationen.

Mange hilsener

Lisbeth

Lev livet som du vil, ikke som andre forventer du skal leve det!!

0
0
Svar på denne tråd

indeks tal
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 13:18

Hej

Er det DV-heste, vil en vallak ikke kunne opnå et "R" ved egnethedstester (afprøvning for 4 års) osv. Det er kun for hopper.

Hvis det er DV-heste, I har, kan I også med 4 års heste deltage i Egnethedstest. Det er en gangartsafprøvning - også for vallakker. Resultaterne her vil indgå i beregningerne af indeks tal, der siger noget om avlsværdien. Det er ganske interessant at studere. Læs om det her: varmblod.dk/DK/HINGSTE/ Indekstal.aspx

Men det er bestemt en god idé at tage afsted til afprøvningerne. Har selv gjort det, og skal nu for første gang til DSP's championat for ponyer (med min datter som rytter). Det er åbent for alle ponyracer, så det bliver ligesom hos de store heste. :-)

Held og lykke med jeres unge heste.

Venlig hilsen Rikke

www.stald-night-and-day.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 13:53

Det er da ikke fjollet at tage sin vallak med til kåring. De giver point til moderen. Ihvertfald hos frieserne.

0
0
Svar på denne tråd

Championater
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 22:04

Jeg skal starte min 4 års hoppe til DSA på Hillerød på søndag, du starter jo kun for din egen skyld til championaterne, Det er alm. konkurance. hvis du så går videre til semifinalerne bliver der redet en i øst, og en i vest, og går du videre derfra er finalen jo ved JBK horseshow.

Hvorimod egnethedstesten er for Dansk Varmblods heste, der bliver din vallak bedømt og får et bedere indekstal som jo siger noget om avlen. Derudover kan moderen jo hvis det den har flere afkom der har gået godt selv få tildelt et E for elite hoppe..

Finalerne for egnethedtesten bliver redet til Hingstekåringen i Herning.

Rigtig god fornøjelse med det..

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

ang hyp
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 14:26

ja jeg ser frem til hvad jeg kommer til at starte på ham fremover..jeg har på den ene side ikke travlt men kan næsten ikke vente på at se hvad klasser jeg kommer til at starte på ham..

ved ikke hvor højt moderen til min hest er kåret..men da moderen er min undervisers hest og de selv har avlet min så kan jeg nok hurtigt finde ud af det..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider