Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

akut trailer hjælp
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 21:47

hej alle sammen.

min pony freja er faldet baglends over bagbommen som mindrere og nu er hun bange for at være luket inde i traileren... vi har prøvet at bede hende om at stoppe og bare lukke bag klappen men det er for farligt da hun springer ud når vi åbner igen... så har vi prøvet at lokke hende og det gav hov:)(pote) nu står vi så i den situration at hun gerne vil ind og blive i 1-2 minutter men når vi prøver at lukke bag bommen bakker hun ud... mange vil sikkert sige at vi bare skal lukke den men hun går ned i knæ og går under.
Nogen forslag til hvad vi skal gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 22:00

Hej

Jeg ved godt jeg har skrevet det ofte herinde - når der bliver skrevet vedr. trailerproblemer

men du skal ringe til Torben Andersen tjek: natural horsetraining.dk

Ring og tag en snak med ham. Dette ikke skrevet for at komme nemt over det. Men du får gode råd og han hjælper dig. Det tog mig rigtig lang tid at komme over en rigtig dårlig oplevelse med pony og når han mokker kan jeg stadig gyse. Men Torben kom og hjalp os og når man tænker på hvor mange penge man bruger på al muligt til hesten så er det småpenge i den sammenhæng så tjek hans hjemmeside og få ringet og få en god køretur begge to. Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

tunsind tak
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 22:02

mange tak det underssøger jeg nærmere

0
0
Svar på denne tråd

jeg må
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 22:04

altså tilstå.. ring til Torben...

en hest der ikke frivilligt vil stå i traileren kommer i aldrig ud og køre en ordentlig tur med..

jeg har selv et "pattebarn" som jeg kalder min.. meget klaustrofibisk, som ikke blev taget seriøst.. hende kan jeg læsse nu stille og roligt uden stress og køre med en hest der forbliver afslappet..

så JA jeg vil klart anbefale at du tager kontakt til Torben..

nårh ja min hest havde en tendens til at kravle UNDER bagbommen, hvis den ikke var nede i ponyhøjde

hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Der findes også
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 23:50

andre dygtige trænere. (pip)

Hvis du fx bor i den nordlige del af Jylland har jeg kendskab til mindst to, der er rigtig dygtige, og hvoraf jeg selv har brugt den ene, som jeg varmt kan anbefale til andre.

Jeg kender et par stykker, som Torben Andersen har haft meget lidt succes med, hvor hestene er blevet mere utrygge. Det er ikke udtryk for, at Torben Andersen ikke er dygtig - nok bare for, at han ikke er Gud, og at der findes heste, som han måske ikke fungerer så godt sammen med .

0
0
Svar på denne tråd

en tanke ikke at misforstå
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 14:30

Jeg tænker ofte hvor er det ærgerligt at når jeg eller andre spørger/beder om råd herinde, eks. når jeg skriver på denne tråd "akut trailer hjælp" jamen så skriver jeg på baggrund af MIN erfaring, og vil gerne dele denne med andre. Jeg gennemlevede et helvede for at få det til at virke for os inden Torben kom her. Jeg er ikke i tvivl om og det kan jeg jo se på nettet at der er mange der kan en hel masse og godt for det. For vi skal også huske at vi går ikke alle i spænd med alle.

Jeg bruger hestenettet rigtig meget til at søge information og viden og spørger gerne og lad os dog bruge det som en vidensbank. Men jeg syntes tid det løber lidt af sporet, det er jo bare sådan "nogen kan lide moderen andre datteren"!!!!

Jeg har ikke brug for kommentarer til dette det var blot en tanke.

Fortsat rigtig god søndag til alle og held og lykke med det hele Lea

0
0
Svar på denne tråd

Lea, klart...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 16:04

skriver du om din erfaring, fordi du har haft god erfaring med Torben Andersen. Det er der også masser af andre, der har .

Jeg bidrager med min erfaring omkring trailerlæsning og samtidig med det, som jeg har hørt om T.A. Dét er desværre ikke altsammen positivt.

Det er ærgerligt, at du opfatter mit indlæg som angreb på det, du gerne vil dele/hjælpe med. Det er ikke og har aldrig været min intention at sige, at din erfaring er forkert, og jeg siger heller ikke, at Torben Andersen ikke er dygtig.

Der ér bare også andre end Torben Andersen, der er dygtige.

Det var såmænd det hele...

_______

6 års vallak til salg - se præs.

0
0
Svar på denne tråd

lskdjfnd
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 16:55

Torben er bestemt blevet gud her hos mig og det er bestemt ikke sidste gang han har været her.

Han er netop blevet "færdig" med min hest i torsdags og hvor var det bare fantastisk at se ham arbejde.

Min hest var meget meget bange for traileren. Hun har været over både forbom og bagbom.

Torben opdagede også hurtig hvor bange hun var. Han arbejdede stille og roligt med hende og så faldt hun bare helt til ro og stod stille i traileren. (da jeg skulle lære at læsse hende, havde hun mere travlt med at ville over til Torben hmm så bange for ham kan man vist ikke sige hun er).

Dagen efter da jeg skulle øve igen var hun også bare super go.

Så ja jeg kan bestemt også anbefale Torben.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

dårlig oplevelse
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 12:00

Jeg er, eller rettere min hest er en af dem der har haft rigtig meget dårlig oplevelse med Torben Andersen, det var også forfærdelig at stå og se hvad han gjorde ved hende,græder næsten ved mindet om det

Das Glück dieser Erde liegt auf dem Rücken der Pferde

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 12:46

Hvor i landet befinder du dig? Jeg kender en i nordjylland (ved dog ikke om han også kører længere sydpå - måske hvis du giver ham et ring) - han er simpelthen super god til den slags.

Min havde også fået dumme oplevelser med bommene, men på bare 4-5 ganges træning af ca. 1 times varighed, fik han gjort ham tryg ved traileren igen. Vi sluttede af med at jeg selv skulle kunne læsse ham og at jeg fik redskaber til at håndtere det, hvis han begyndte at blive utryg.

Han havde rigtig stor indsigt i hestens psyke og fysisk (fx sådan noget med hvordan hestens syn og hukommelse fungerer) og læringsteori. Og rigtig god til at læse den enkelte hest.

Jeg var vildt imponeret over hans tilsyneladende grænseløse ro og tålmodighed. Intet foregik med tvang, der blev kun anvendt rebgrime og et trækketov :)

Skriv PB hvis du vil have kontaktoplysninger.

Torben andersen har jeg ingen erfaring med, men han holder vist heller ikke til i nærheden af mig :) Jeg har dog indtryk af at han er lidt mere pricy end det jeg måtte give :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider