Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

har købt en unghest gode råd til træning
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 15:46

Jeg har købt en tinker på 13 mdr. Jeg har tænkt mig, at jeg vil gå mange ture med ham, med pressinger, paraplyer gå tur i trafikken, ned i byen ja han skal prøve meget, også ud og kører. Jeg vil kører ham til, regner med at jeg også vil træne det lidt.

Han skal gå med andre plage.

nogle der har nogle ideer til at have unghest

MVH Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Det vigtigste
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:13

med en unghest er at være konsekvent. Det betyder bare at du bestemmer dig for hvad den må og ikke må og altid holder fast ved de samme regler.

Hvis den feks må gnubbe hoved op ad dig den ene dag så må den også den næste. Den kan ikke kende forskel på pænt tøj og staldtøj. Det samme med at stå stille. Hvis den skal stå ubetinget helt stille hver gang du stopper den og ikke hver anden gang må fjumse lidt rundt, så er livet meget lettere for den at overskue.

Husk også klare signaler til den hvornår den gør noget rigtigt og hvornår den gør noget forkert. Husk at rose bare den prøver så den forstår at den var på vej imod den rigtige løsning.

Knæk og bræk

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

væn....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:49

væn den så småt til alt, den skal kunne, når den kan rides. Altså maskiner, cykler, biler. Gå godt ude i vejkanten, jeg bad min plag stå stille, når busser etc. passerede, men ind imellem var det bedst at lade hende gå fremad samtidig.

Hvis der er store maskiner e.l. i nærheden, så lad den snuse til dem, camping vogne, traktorer etc. Måske endda en hestetrailer, alt efter om den er vant til det.

Gå i vandpytter etc. er også godt at vænne dem til.

Men ja, først er det selvfølgelig dem almene opdragelse, det handler om. Lær den at trækkes, uden at gå ind i dig, lær signaler som stop, bak, frem, og meget gerne TRAV. Alt hvad der er givtigt at kunne for at styre sådan en krabat. :)

Staldmåtter købes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider