Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Unghest - galopanspring til venstre
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 13:49

Hej alle kloge HN'er. Jeg har en super dejig 4 års hoppe, meget lydhør og talentfuld. Altid samarbejdsvillig, har let ved det hele og er meget samarbejds villig. Jeg har dog et problem, galopanspring til venstre galop. Hun reagere for sent, og springer forkert an ret ofte.

Hun reagere med det samme ved anspring til højre, og springer rigtig an. Jeg får undervisníng 1 gang om ugen, hos berider (Stine Juul Lyngsø) og vi arbejder selvfølgelig med dette problem, vi arbejder med for det første at få skulderen på plads, og at hun skal svare med det samme når der bliver givet signal. Det er lidt svært for når jeg markere med pisken bagpå bukker hun... Men det er jo bedre end ingen reaktion.

Hvordan har i løst lignende problemer med jeres ungheste, jeg vil rigtig gerne ha input :-)

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Min gjorde det
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 14:04

samme, dog omvendt.

Jeg havde kiropraktor på ham, som ikke fandt noget, men valgte så at få både en anden kiropraktor (eller rettere osteopat) og en sadelmager ud.

Det viste sig, hesten havde en smule skævhed endnu i bækkenet, og at jeg også sad skævt (sadelmager kunne se dette på sadlen/stgremmene).

Det endte med jeg var til kiropraktor, hesten fik lidt behandling, sadel tjekket op, og vupti, problemet var løst.

Jeg tror på, at heste er enten højre eller venstre håndet. -Men ligger galopanspringet "nemt" for den, men det alligevel driller på en af volterne, så er det en god ide, at lige kigge resten igennem.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 14:12

Sadel er lige tjekket plus hun er gennemgået af en kiropraktor.. Ellers et meget godt bud.. Netop også det jeg selv tænkte, og derfor det blev tjekket.

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Galopanspring
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 12:55

Vi havde/har samme problem dog til højre.

hesten er godt nok 7år nu men kun redet sammenlagt i ca 1år (ikke med min gode vilje)

Hun kunne også godt finde på at bukke når hun skulle springes an og specielt til den dårlige side.

Jeg fik en hestefys ud til hende og det viste sig at hun var drejet let i det højre hofteled og derfor var stram i lænden oveni. Drejningen gjorder det var svært for hende at føre bagbenet frem som bærende og stramheden var grunden til bukkene - det løsnede musklerne.

Samtidig fik jeg godkendt min sadel men dog selv send afsted til kiro - jeg var også drejet i højre hofteled. Om ægget eller hønen er kommet først ved vi jo ikke.

Nu er vi begge 'fixet' men anspringet til højre er stadig hårdt for hende - det går dog godt efter jeg springer hende an mens hun er drejet udaf, nærmest i versade.

Vi får vel 8 ud af 10 anspring rigtige. For 3mdr siden var det 2/10.

Vi skal lave strækøvelser af hoften hver dag og have massør på senst hver 3mdr.

Håber du finder løsningen - for din hest er bestemt ikke 'bare dum'.

Warning: Letters will be used to construct words, phrases and sentences that may be deemed offencive.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 20:57

Har haft samme problem med flere af mine ungheste og det der har hjulpet aller bedst er at stille dem ud af volten samtidig med du laver anspringet i et hjørne.

Det er det med at være højrehåndet, det samme har hestene og derfor er unghestene tit mere tilbøjelig til at smide den ene skulder lidt og får derfor svært ved at springe rigtig an, men her hjælper du hesten ved at få skulderen overdrevet ind, så den naturligt springer rigtigt an.

Jeg har kun skulle gøre det i en eller to uger, så har de været stærke nok i skulderen til at kunne gøre det normalt.

Vh Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider