Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp til dres.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 11:09

Hej.

Jeg har købt en 9 års holstener som skal lære noget dressur, den skal starte helt fra bunden af.

Den kan nok noget fra tidliger, men da den er stiv i hele næsten alle muskler foran, så skal man jo starte forfra.

Jeg kan slet ikke noget som helst i dressur, da jeg nu mest er til spring.

Har i nogen ide´er hvad man skal gøre uden at det koste for meget.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 11:17

... alliere dig med en dygtig underviser - det er mit bedste råd :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 23:18

Dressur handler meget om føling med hesten, og det kan man ikke lære ved at læse en bog eller på internettet.

Den eneste vej frem er UNDERVISNING! Alternativt kan du finde en dygtig dressurrytter, der vil ride hesten for dig, men så er du nok hurtigt tilbage ved de samme problemer når du så selv skal til at ride hesten.

Der findes ingen hurtige og nemme løsninger, så det er bare at smøge ærmerne op, og starte til undervisning!

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

Kvalitetsudstyr sælges, se annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

Man kan
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 00:11

jo bare lade være med at prøve på at ride dressur :-D

I gamle dage red folk mest i skoven, og det gik fint for de fleste - hvis de kunne styre hesten ;-)

Og gode, lange skridtture med indlagte galop- og travrepriser er ofte bedre for hestens krop end tvivlsom dressur (y)

Lad hesten selv prøve at finde sin balance - og som rytter prøv at genere den mindst muligt (y)

Men hvis du vil ride dressur og ikke kender ret meget til det - så kommer du ikke uden om god undervisning ;-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skridt skridt skridt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 09:42

Er enig med de andre - find en dressur underviser, så du fra starten lærer de grundlæggende principper samtidigt med at hesten gør det.

Hvis hesten ikke er blevet redet længe f.eks på grund af føl, ville jeg starte op med skridtture, start med ca 20 min på hårdt underlag, og øg langsomt tiden over nogle uger.Dette for at belaste sener og led mindst muligt, og for at undgå for meget mælkesyre i dens muskler.

Jeg plejer at give mine heste E-Amino i opstartsfasen og ved hård træning, det mindsker også ophobning af mælkesyrer, og mindsker derved ømme og stive muskler:-)

Held og lykke med den:-)

"Handicap er ikke en hindring for ridning, gør det bare sværere:-)"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider