Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvad er næste skridt.?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 21:40

Endelig er min pony begyndt at slappe af når vi skridter og traver. Det ser måske ikke ud af meget, men det er altså virkelig en forskel at sidde på hende, når hun går som på billedet nede under. Jeg har ikke før i år, kunne få hende til at gå som nu. Det er rigtig dejligt at hun endelig går sådan, og jeg føler at jeg let kan få hende til at gå afslappet, samtidig med at jeg kan drive hende frem. Nu hvor det går så godt, aner jeg ikke hvad næste skridt er?

Er der nogle der evt. ved hvad næste skridt kunne være? :) Håber at der er nogle der kan være behjælpelige :)

Billede

Jaa.. det ser måske ikke ud af meget, men når hun går sådan her, er det bare helt perfekt, og utrolig balanceret. Sådan føles det :)

Billede

Billede

det sidste billede her viser ikke tydeligt hvad hun gør, som på de andre 2 :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

dcvcfvcv
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 10:12

Det vil en underviser 10000 gange bedre kunne hjælpe dig med :-)

Piraten & Montana af Højgaard'

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!

0
0
Svar på denne tråd

jaaa........
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 10:23

Men jeg har ikke fundet den rette endnu..

Da jeg fik undervisning første gang, skulle jeg tage ret meget fat i hende. dvs. jeg skulle få hende til at kigge indad, samtidig med at jeg pressede hende ud med shenklerne, og holdte igen på den udvendige tøjle. Det lykkedes da lidt, men jeg er sikker på at det ikke er den måde, det vil lykkes for mig at få hende til at gå ordentligt. Det er rigtig dejligt når hun slapper af i trav nedsidning, og jeg er sikker på at det er der, næste skridt skal være. Gid jeg kunne finde en underviser der kunne hjælpe mig med det, hvor hun ikke tvinges til at skulle gå sådan, men bliver hjulpet i stedet, så hun frivilligt gør det til sidst :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Eventuelt....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 11:11

Evt. nogen andre der har forslag? :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Det ser
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 11:57

fint ud :-) Og det er skønt at ride på en hest, der slapper af (y)

Næste skridt vil nok være, at du forsøger med at drive en smule mere - men uden at hun spænder eller japper, bare tager en anelse længere skridt :-)

I øvrigt tager træning tid - så du skal blive ved med at træne det samme. Hvis du kan ride tur, er det også godt, især skridt (y)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd

samme her
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 15:50

jeg er efter et par måneder også kommet til næsten samme sted som dig måske en anelse længere og det kan jeg takke hende her for www.katrinemogensen.dk/index.html

katrine er den første underviser jeg har haft, eller mødt for den sag skyld, der arbejder ud fra modsatte principper end andre trænere, der skal nemlig ikke hives og nykkes og bruges schenkler osv osv på samme tid. Hun er simpelthen så god til at forklare og hjælpe.

Hun holder sommerferie nu til starten af aug. men prøv at ringe eller sende en mail til hende. Hun er helt klart pengene værd.

Mit bud på dit næste skridt vil være at træne overgange, parade-skridt-trav-galop og den anden vej og så blande dem....hvis du forstår, det skulle gerne hjælpe ponyen til at sætte sig lidt mere bagtil men den skal bevare takten og afslappetheden.

PEUGOET 206 XR 1,4 5DØRS SÆLGES. KUN KØRT 50.000 KM. PRIS 64.800.- KAN FORHANDLES. HORSELUX EASY SÆLGES KR.150.- (V. KØGE). PRIVAT HUNDEPASNING TILBYDES.

0
0
Svar på denne tråd

Okay... :)
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 19:48

Okay... mange tak for svaret :) :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

sdfdsfsdf
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 20:57

Så er det bare med at finde den rigtige underviser :-) Du kan eventuelt spørge folk, hvis du kan ide deres ridning, om de eventuelt har tid til at undervise for betaling eller give nogle råd til næste skridt :)

0
0
Svar på denne tråd

Jaa... :)
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 21:49

Jaa... det er bare lige det at finde den rette underviser.. :(

Det skal jo være en underviser der kan sætte sig ind i den måde jeg vil arbejde med Dixie, og samtidig skal det være en der ikke er for dyr, og en der køre ud på sydsjælland...........

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

dgfdgfdgfgfd
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:05

Så må du lede mere - jeg er sikker på den findes :)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:13

jaaa.. koooom friiiiit frem

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

katrine
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 13:24

Mogensen bor faktiskved Ringsted, så måske hun var en god idé? jeg er ihvertfald sikker på at hun ville kunne hjælpe dig.

Ellers vil jeg mene at næste skridt er at du driver en smule mere, får mere sving i hesten og så begynder at ride store volter, hvor du har fokus på at hesten runder sig efter sporet. Vær meget opmærksom på at du ikke tager bagud i indvendige, men istedet holder samme kontakt på begge tøjler og sørger for at udvendige ligger ind til halsen. Mange lader udvendige gå frem og indvendige tilbage og så bliver hesten skæv i kroppen.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Tak.. :)
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 15:27

Okay tak for hjælpen :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 21:32

Nu ser jeg at Katrine Mogensen er anbefalet som underviser. Umiddelbart kender jeg ikke lige noget til hende, men min egen underviser er selv udsprunget af samme hold fra Blue Berry Hills trænderuddannelse, og umiddelbart lyder det som om at det er lige præcis disse principper du gerne vil have som grundlag for din ridning.

Katrine er et meget godt bud, men generelt vil jeg gætte på at du kan vælge hvem som helst af de undervisere der er uddannet hos Susan Kjærgaard på Blue Berry Hill.

Jeg har selv haft utrolig meget positivt ud af min ridning siden jeg August sidste år var på kurusus hos Susan, og siden har fået undervisning af en af hendes elever. Både jeg selv og hestene er langt mere afslappede, og jeg er noget meget længere på den korte tid, end jeg havde gjort i de første 15 år af min ridekarriere.

Håber du finder en god underviser du kan sammen med.

0
0
Svar på denne tråd

Jaa... :D
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 23:08

Jaa.. :)

Problemet er bare at jeg har 400 kr. lommepenge om måneden, og der skulle jeg jo gerne have lidt tilbage. Så det må jo heller ikke koste for meget, selvom pris og erfaring jo oftest hænger sammen ;)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Og hold fast i roen
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 16:32

Dejligt at høre, at du har fået ro på Dixie - de fleste dage

Det er nogle gode tip, du allerede har fået. Jeg vil kun tilføje to:

- Vær altid parat til at gå tibage til den træning, som giver ro. De fleste af os kender til at "komme til" at gå for hurtigt frem, når vi vil prøve noget nyt, og så sætte noget af roen overstyr. Det kommer du måske også til at opleve. Så er det bare at gå tilbage og træne de ting, som giver ro - endnu engang.

- Du kan også øve dig i at gøre dine signaler mindre og lettere. Prøv at undersøge hvor lille signal, du kan nøjes med og stadig få Dixie til at dreje, stoppe, gå frem eller hvad som helst.

Med ønsket om fortsat fremgang.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

Tak det er vildt..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 19:40

Jaa.. det er vildt. Selvom Dixie er (har jeg nu fundet ud af) 18 år gammel, kan man på ingen måder mærke det på hende!

Dyrelægen har vidst for lang tid siden også bedømt hende til at være dengang 12-13 da hun var 15-16 år, så det er jo helt fint ;)

Hun reagere super let på mine signaler mhs. til at dreje osv. Vi kan nu også komme fra trav, og direkte ind i en parade, i stedet for at sætte i skridt først. Det er virkelig en fed følelse. Galopen er vi snart ved at få ro på, men at få hende til at slappe af med hovedet der, er ikke lige sådan til. Men det kommer sikkert.

Galop bliver noget af et projekt, men det skal nok lykkedes det er jeg sikker på. Jeg synes nemlig at det kunne være sjovt at kunne galopere roligt hen til et spring, det er også et af mine mål ;)

Tak for jeres mange råd, det har været til stor hjælp :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig tråd
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 10:40

Hvor er det dejligt at se en pony-rytter, der har forstået at det at hive og flå i hesten ikke er vejen frem

Jeg vil, som flere andre, foreslå dig at finde en træner, der er uddannet på Blueberry Hill hos Susan Kjærgaard. Hun bruger nogle rigtig gode principper, som først og fremmest går ud på at forstå hesten og den reaktioner og derudfra finde de bedste læremetoder til hest og ikke mindst rytter. Jeg får selv undervisning af en af Susans elever, og jeg har lært SÅ meget på kun et halvt år

Det er super fedt, så det er bare med at komme igang

Venlig hilsen

Rosen

0
0
Svar på denne tråd

Igen..... :)
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 10:53

Igen har jeg kun 400 kr. lommepenge om måneden, så i den helt dyre klasse må det heller ikke være :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ikke
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 12:04

har råd til undervisning, så må du på biblioteket og læse en masse (y)

Du kan også læse og se på internettet.

Hvis du kan læse engelsk, er der en rigtig god side, der hedder sustainable dressage og så ellers spørge videre - men det bedste er jo at få god undervisning ;-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 12:47

Jeg tror jeg har brug for en underviser. Jeg har læst massere af bøger, men det er ikke sådan lige når man så står i situationen ;)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender ikke
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 18:39

Katrines priser, men prøv at ringe til hende. En gang hver 2. måned kan være bedre end en dårlig, billig underviser hver uge. Pris og kvalitet hænger ofte sammen.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Jaaa...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 19:07

Ja..det ved jeg...

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning 1 gang pr. måned
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 22:21

Da jeg havde min tidligere hest, red jeg undervisning hos Susan 1 gang om måneden, når hun kom til Sjælland. Jeg fik rigtig meget ud af det, og jeg havde stof nok til næste undervisningstime 1 måned senere igen :)

Du kunne da også modtage undervisning af en BBH træner 1 gang månedligt, jeg er sikker på du vil blive super inspireret af det, og du vil have masser af projekter, du kan nørkle med indtil næste gang.

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

0
0
Svar på denne tråd

Okay..... :D
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 22:59

Tak for rådene.

Det kunne være at jeg skulle prøve det.

Men køre de der "BBH" trænere ud til folk?

For jeg har ikke mulighed for at køre selv? :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 03:07

Dixie er en skoen pony og det er imponerende hvor haardt du proever for hende.

Jeg ville saette bogtaver eller lignende rundt omkring din ridebane og saa ride 'korrekte' linier, altsaa praecise volter, buer and overgange ved bestemte steder. Det vil disciplinere dine signaler og hendes reaktioner at have et program - i mangel af bedre ord - at foelge.

Held og lykke. :-)

Portrætter males efter foto:

luxmondy.daportfolio.com/

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)

"Riding is - and remains - an education in Humanity."

0
0
Svar på denne tråd

Hehehe...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 10:16

Jeg har også tænkt på at lave mine egne bogstaver til ridebanen, har bare ikke lige fået lavet dem :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

BBH instruktører
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 09:55

Hej igen.

Ja, BBh instruktørerne kører ud. Hvorhenne i landet bor du? Måske kender jeg en, der kører i dit område :)

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

0
0
Svar på denne tråd

lalal.... .
Forfatter: 
Dato:  05-07-2011 10:47

Syd/vestsjælland :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider