Så så Sara - sådan en ung nytilredet fætter skal jo også lige vænne sig til dig 
Og ja ungheste "sejler" bare der ud af - men kan glæde dig med at det FØLES meget værre, end det ser ud
Jeg er jo i gang med min lille 4 års, som også sejler der ud af - og alligevel kan folk overse at vi er en "nytilredet ekvipage". Det ser åbenbart mere kontrolerbart ud end det føles 
Så mit forslag er, at du rider let sæde 
På den måde får din store skumling chancen for at balancerer med dig på ryggen, fremfor hvis du sidder og kommer lidt ud af balance, klamre dig fast, falder lidt ud til den ene side - og alt det vi alm dødelige ryttere kommer til.
Traven kan du fint træne lidt tempo-veksel med - har han travlt ja så er det nok lidt balanceproblem, men måske også en "vane", hvis han tror at det bare gælder om at komme der ud af.
Så prøv at rid takten - det reagere min hel fantastisk på, da jeg også lige i starten syntes det gik over stok og sten i traven.
Og som sagt i galop - op i let sæde, og lade ham holde balancen. Så kan du momentvis komme ned og støtte ham på feks en volte. Men ellers så bare lad som om du rider distance på kræet - så skal balancen nok komme.
Prøv at ligge mærke til, om han har lettest ved galop ligeud eller på volter. Fx så er min vallak sådan en som bliver lidt flad i galoppen, hvis han skal gå hele langsiden - så ham rider jeg med fordel på volte.
Der er video af os her - 14 gang med rytter, 2 gang med mig på ryggen, så han er lidt forvirret over mine signaler. Det ser jo rimelig styrbart ud - og bare rolig, han sejler rundt og hakker på biddet big time ....sådan føles det 
www.youtube.com/watch?v=aU6d1Bj85sM
Men nøj hvor er det sjovt med unge heste - man får bare total respons med det samme. Og så er det man finder ud af man er skæv, hænger i den ene side osv osv osv..........
MVh Charlotte