Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tilridning?
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 15:40

Hej Hn!

Nu er jeg måske så heldig at jeg har lokket gårdens datter på 8 år til at ride vito en gang om ugen! Mangler bare et OK for at hun har tiden til det, så jeg krydser fingre!

Men, nu tænker jeg lidt, hans rygmuskler er vel ikke klar til bare at man sætter sig op og rider der ud af? hun har selv pony sadel der vil blive brugt (bomløs). Hvad starter man ud med af antal minutters ridning?

Han er trænet meget fra jorden i at bruge sin ryg korrekt, så er ikke fordi han aldrig har lavet noget.

Så gode råd modtages glædeligt!

Glæder mig selv sindsygt meget!

Hvil i fred elskede Nobi. 1999-2008

MFE-FOTO

(M)AMATØR FOTOGRAF

Nu med den skøre shetlænder Vito, ved min side

.. som nu også er kørepony !

0
0
Svar på denne tråd

Vito???
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 17:08

Hej Maya,

nu skriver du jo ikke rigtig nogt om Vito, hans alder og hvad han har lavet før nu, så det er lidt svært at svare på hvor meget ridning han tåler.

Mvh Gitte

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 18:00

Jamen det er bare op og igang. Sadlen skal passe og lad hende ride rund ti skridt i starten. Start med skridt, senere kan hun trave nogle minutter og lav nogle intervaller. Så kommer han lynhrtigt i fin form :)

Du laver i forvejen super godt med jordarbejde og rygmuskler og det skal nok komme når han kommer mere igang med ridningen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 19:51

Jamen vito er en shetlænder på 6 år, som aldrig har været redet fast, men har haft ryttere på hist og pist :-)

Han er dog trænet fast i 3 år fra jorden 3-4 gange om ugen.

Er blevet trænet i denne holdning ^ i over et år, også med runding.

Ja tænkte os stille og roligt frem, og så vil jeg undervise dem :-) Men tænkte på banen i starten, for nu er han jo 6 år, og har en OK balance, eller er det bedst ligeud?

Hvil i fred elskede Nobi. 1999-2008

MFE-FOTO

(M)AMATØR FOTOGRAF

Nu med den skøre shetlænder Vito, ved min side

.. som nu også er kørepony !

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maya.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 21:10

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være, med mindre den 8 årige pige vejer over 40-45 kg., hvilket jeg finder usandsynligt. Selvfølgelig er du nødt til at tage hensyn til hans grundkondition, der er du nødt til at prøve dig frem, og fornemme hvornår han bliver træt og siger fra, men hans rygmuskulatur burde ikke være et problem. Jeg håber at pigen bliver lige så glad for den ridemulighed hun har fået, som min datter(på 10 år.) er for den pony hun rider nu (hun er kisteglad).

Med venlig hilsen Tina

Gør livet til en fest - rid islandsk hest !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider