Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ny sadel, MAX smidig!
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 19:58

Ja som overskriften siger.... Jeg fik ny sadel for ca. hmm 1år? siden sadelmageren valgte speciel denne sadel til min hest fordi den er god til fjordhest, vi får den lavet og ligger faktisk helt vildt godt... men! jeg kan bare IK sidde i den? af en eller anden grund så drille min lille bagdel og sadlen bare hinanden...

Så nu har jeg så købt en anden sadel, (som min sadelmager også anbefalede til min race i sin tid) der er helt ny stopning i, og skal efterses igen om 1-2 måneder.. men bare det jeg har redet i den 1 gang (ved godt man ik kan sige mirakler) men hun har stivnet sig SÅ meget ved den anden sadel (garanteret fordi jeg ik sad godt) men bare at komme i denne dejlige sadel hvor jeg! sad godt og sadlen er god på hesten også så var den sku smidig på den "dårlige side"??

WHAT tænkte jeg da jeg lige prøvede den... kan det virkelig ha så meget betydning at jeg ik har siddet godt? eller har sadlen bare ik passet trods det virkelig har set sådan ud og med sadelmagerens ord på det også!

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

Det kan sagtens tænkes.
Forfatter: 
Dato:  15-05-2011 20:22

Hvis du ikke har siddet fornuftigt, så har du ikke kunne optage hestens bevægelse i dit bækken. Så har du formodentlig "arbejdet imod" i et eller andet omfang, så hesten ikke har kunne bruge sin ryg korrekt.

Super, at du har fundet en løsning!

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel.dk

-sadler for optimal bevægelse

0
0
Svar på denne tråd

enig med camilla:-)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 20:55

Sadel skal passe til både hest og rytter:-)

Hvilken sadel endte du med?

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 08:55

Er gået fra Silhouette Dressage til Windsor Elite fit 4 begge to.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 09:09

En god sadel har så meget mere at sige, end folk går og tror. En dårlig sadel (for rytteren) giver så mange ekstra spændinger og især tendens til så at bruge tøjlen mere, fordi man ikke er i fuld balance i sit sæde.

Jeg har altid været møghysterisk med mine sadler, kan simpelthen ikke ride mine egne heste, hvis ikke sadlen er i orden, det bliver noget rod. :)

Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

0
0
Svar på denne tråd

Silhouette Dressage
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 11:31

Skægt, for den sadel sidder jeg helt vildt godt i og den har brugt de sidste 7-8 år :-)

Men vi ser jo selvfølgelig forskellige ud i højde og drøjde og bækkenets form, så det er jo ikke 'one size fits all'.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel.dk

-sadler for optimal bevægelse

0
0
Svar på denne tråd

camilla
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 14:39

ja det lidt sjovt.. jeg hopper rundt i sadleni silhouette i nedsidning, hvor i windsor der sidder jeg helt roligt .. men tror sædet i silhouetten bare er for lille til mig når den har SÅ store knæstøtter også

0
0
Svar på denne tråd

fgdhsdd
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 21:01

Krølle er nok bedre til at bedømme sadel end din sadelmager

Mvh Michelle

LYKKESMINDES FLINT

KLOSTERMARKENS PAX

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

Wwww.fjordhest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider