Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Føl på tur. Angst?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 19:57

Jeg har her for snart en uge siden købt det dejligste 1 årige føl/plag hun er super nem og kan sagtens striles alene og elsker alt kontakt, men så når jeg vil gå en tur med hende bryder helved løs. hun har en foldkamarat på snart 2 år der ikke er vant til at være alene, så når jeg tager min hoppe ud fra folden skriger den efter hende, og min ellers så søde hoppe begynder også at skrige efter den anden og blir totalt ukoncentreret og er fuldstændig ligeglad med alt. hun vil bare tilbage hun reagere overhovdet ikke når jeg prøver at komme i kontakt med hende. Jeg vil virkelig gerne have en hest som jeg bare kan gå ind og ud med uden nogle problemer og som jeg kan træne massere af HMS, men er det bare fordi hun er helt ny her eller er det pga af den der angst. i så fald hvad kan jeg prøve at gøre. Hun er virkelig allerede mit et og alt.

håber i forstod sammen hængen men har lidt travl lige nu

Hellere ture end af gemme sig i støvet.

Nu med den nye stjerne Amina.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med hesten
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 20:44

Mange 1 års tror de går "midt over" når de bliver skilt ad fra kammeraterne .

Jeg synes, du er alt for hurtigt, du har kun haft den i en uge, hesten er nok slet ikke tryg i flokken endnu og kender ikke dig.

Giv den lov at falde rigtigt godt til i flokken, og så start i det hel små, fx tage den ud af folden, gå og græsse lidt med den, imens den kan se de andre, så øg tiden og afstanden lidt af gangen.

Iøvrigt synes jeg en 1 års bør være i flokken blandt sine kammerater, den har masser af tid foran sig, til at lære. Mine unge heste havde jeg i hænder ca 1 gang om mdr i max 20 min (udover at blive trukket ind/ud), det var nok til de var meget nemme at have med at gøre senere hen. De husker tydeligt det de har lært, fra gang til gang.

Pøj pøj med hesten.

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

nogle...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 16:32

Nogle føl og plage kræver mere arbejde end andre. Min var sky og gik i panik over ALT som føl. Så hende har jeg arbejdet meget med, det var ikke meningen, jeg ville arbejde så meget, men ellers ville hun være livsfarlig i dag, hun er nu en stor, meget stærk og muskuløs plag på 1 år, 10 mnd.

Men jeg tog det et skridt ad gangen. Bogstaveligt talt! Først gik hun i panik over at komme ud af folden. Så vi gik uden for folden, stod lidt, så ind igen. Og trænede i øvrigt på folden i starten, så hun kendte singalerne, når hun skulle ud, så du ikke kommer op at slås med den, når den bliver bange.

Så to skridt væk fra folden, stå lidt, nusse, ind igen. Hun troede bestemt, hun skulle dø, men på den måde har jeg vænnet hende meget langsomt til at være fra de andre, faktisk er hun ret ligeglad med de andre, selv hvis de vrinsker efter hende (sådan var det ikke i starten). Hun elsker at gå tur.

Da hun var 4-6 mnd., var hun en stor mundfuld, og jeg måtte søge andre steder, og fandt Mcleans viden om hestes hjerner, og så blev hun styrbar! Hans viden har lettet vores hverdag med 95%.

Men jeg kan godt være misundelig på de plage, der ikke har så meget energi, er meget lettere at håndtere, og knap så trænings krævende. Her skal vi have KLARE LINIER.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 14:53

jeg har selv en 1 års, og det er første gang for mig a ha så ung en hyp.. jeg har selv avlet hende.. hun har på intet tidspunkt været et problem.. hun siger intet til a være alene og er lud doven..

mit råd til dig er a gå ud på folden nogen gange om dagen og tag et stykke græs eller ligende med og klap den lidt og gå så igen.. min lærte a jeg faktisk var meget interessant og efter noget tid gik hun med mig ned til ledet.. hun går sammen med en anden 1 års, som absolut ik kan lide a være alene, vi har i starten bare været lige ude foran ledet og har for hver gang bevæget os længere og længere væk.. det var egentlig mere for a hjælpe det andet føl, da min aldrig har haft problemer med a være alene,..men det hjalp..

du skal ha tålmodighed med de små.. den ene dag går det super godt og lige pludselig kan de brokke sig over et eller andet.. :-)

lige så snart din hyp har fundet tilliden til dig og har fundet ud a, at du er meget interessant, så vil det gå meget meget nemmere...

held og lykke..

Lady og anton

de dejligste små

hypper...

HAIR EXTENSIONS påsættes meget billigt

tjek min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider