Hej.
Min 6 års trakehner springer mod venstre. Han gør det uanset hvilken type forhindring det er, og højden på den (gør det også over en bom på jorden). Det svinger hvor meget han gør det, nogle gange næsten ikke, andre gange vælter jeg støtten med mit ben. Han har altid gjort det, og gør det også under løsspringning. Vi træner lidt, hvor vi ligger en bom, med den ene ende ind mod midten af springet, og den anden ende på jorden, så den fører ham ind mod midten. Det er dog begrænset hvor meget det virker.
Han gør det i selve afsættet, så jeg føler ikke at jeg kan gøre så meget som rytter. Tidligere gjorde han det et par galopspring inden, men det har vi fået styr på.
Jeg har haft kiropraktor til ham og har jævnligt massage til ham også. Han er lidt stiv i højre skulder, som massøren arbejder med, hver gang hun kommer. 
Kan det være noget han vokser sig fra? (han er noget sen i sin udvikling, og ser først helt færdigudvokset ud i år) Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det? Kan lige sige at der slet ikke er tegn på problemer i dressuren. 
Håber i kan hjælpe mig.