Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Vinder chancer, og tip og tricks
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 11:37

Hej jeg skal til stævne den 14 maj jeg skal bare ride noget elev stævne på min lokale ride skole så det er på øvet hold selvfølgelig hmm det er bare sådan hvor hun siger hvad vi skal ikke noget lb eller lc2 og nu vil jeg jo gerne vinde Så jeg har set lidt stratetisk på den og tænker på at jeg skal ride med4 andre vi skal dyste om en første og anden plads jeg vil jo gerne have første ejg tror jeg kan slå en af dem for ikke at prale men jeg mener jeg er en smule bedrfe end hende og sidder bedre med min holdning;D og jeg har jo part og som de to eneste der har mulighed for at øve 4 gange i ugen er den mig og hende jeg er bedre end;D så det skal vel nok gå eller ved ikke!!! men nu skal jeg lige høre har i nolge triks? og hvordan for jeg min pony til at gå til bidet og hvad betyder det? jeg vil gøre alt for at vinde så tak på for hånd får jeres svar op oplæg

Selv den bedste rytter gør fejl.

Ali Boy min dreng

Den stolte ejer af Nero & Mis

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 20:25

Håber a der kunne komme nogle råd og svar til mit oplæg;D

Selv den bedste rytter gør fejl.

Ali Boy min dreng

Den stolte ejer af Nero & Mis

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 20:50

jeg forstår ikke heeelt hvad det er du vil vide og have hjælp til..?

Jeg læser det som om du vil vinde et dressurstævne, men jeg kan altså ikke forstå hvilket program det er du skal ride...

Vil du vide hvordan du får hesten til at gå til biddet, for det handler om at hesten villigt gennem tillid til en rolig hånd søger frem til biddet og løfter ryggen uden at spænde i de store rygmuskler, så bagparten kan komme ind under hesten og bære - det er ikke noget du kan lære den på fjorten dage, det tager tid at få en afslappet hest som søger på biddet og endnu mere tid at udvikle hesten så den lære at samle sig...

Desuden er der ingen smutveje inden for ridningen - det er hvad jeg har lært, for prøver man en smutvej, jah, så snyder man sig selv og kan i værste tilfælde skade hesten, god undervisning og benhård træning (mest hård for rytterens hoved) er vejen frem :)

Sagde Johanna

0
0
Svar på denne tråd

tips...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 10:12

Jeg tilslutter mig helt Johannas indlæg. Der findes ingen smutveje og det tager laaang tid at få hesten til at arbejde korrekt.

Ved stævnerne gælder det først og fremmest om at i begge får en god oplevelse. Der er mange ting der kan gå galt når der er nerver på, så bare at få et godt ridt må være dit første mål!

Og det kan være at der skal mange stævner til inden du opnår det, men så længe du forbedrer dig fra gang til gang så bør du være tilfreds. Hvis du er alt for opsat på at vinde, kan det faktisk vise sig at gøre det sværere for dig!

Kanp 14 dages træning op til et stævne er ikke meget, så husk at det ikke er hestens skyld hvis det ikke går som du ønsker.

Når det er sagt, sker der ikke noget ved at optimere sine vinderchancer ved at ride et fint og præcist program. Dvs. at du gør dig umage for at ride ud i hjørnerne når det er det du skal. At du hele tiden har hesten formet efter sporet du rider på, altså ligeudrettet på lige linier og bøjet tilpas på de buede spor. Når du laver 20m cirkelvolter (f.eks fra C til C) og slangegange, skal du ikke ud i hjørnerne fra det bogstav du starter ved til det bogstav du ender ved, og når du vender skråt igennem skal du helt hen til bogstavet før du drejer, og sigte lidt før bogstavet du ender ved.

Desuden lægger dommerne vægt på at rytteren sidder korrekt og indvirker med diskrete signaler. Husk at ride rigtig diagonal hvis du skal ride letridning.

Rigtig god fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

Rid et flot program
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 10:29

Jeg vil tilslutte mig Gittes indlæg. Et stævne skal være sjovt, og det er en rigtig god måde at få en udefrakommendes bedømmelse af din ridning. Så kan du også se, hvilke områder du skal arbejde mere med hos dig og din pony.

Jeg synes ikke, at du to uger før stævnet skal begynde at efterstræbe at ride hesten til biddet. Det mål må du udskyde til senere. Jeg ville i stedet fokusere på at ride præcist (som Gitte også skriver), at sidde flot på den og at den lydigt følger dine signaler og laver de rigtige øvelser på de rigtige tidspunkter. Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig som mål at ride et rigtigt flot program og overhovedet ikke tænke på at vinde lige nu.

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

Det var vist
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:28

mig, der svarede dig i en anden tråd, at der findes nogle tricks, så det LIGNER at hesten går til biddet, men også skrev, at det skal du ikke begynde på ;-)

Jeg er helt enig med de andre :-)

Du skal gøre dig umage med at sidde pænt og stille, ikke at genere hesten, at ride med en så blød hånd som muligt og at koncentrere dig om at ride pænt og ordentligt. Det ved du godt, hvordan du skal gøre, når du selv synes, det går ret godt :-)

Du skal ikke begynde på noget helt andet, end du plejer. Det er svært nok at ride stævne i forvejen :-D

Til de andre: Det må være sådan et rideskolestævne, altså ikke en af DRF-klasserne, men hvor man rider flere ryttere på banen af gangen :-)

:-) fra NinA

2 Bokse (klik for at se annonce) i velfungerende lille selvpasserstald i 3330 Uvelse (mellem Lynge og Hillerød) - med god, oplyst ridebane, lille ridehus, lang træningsbane og lige ved siden af skov

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider