Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sveder pga. varmt vejr
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 21:28

Hej alle HN'ere :)

I vores stald sveder hestene her når vejret er så varmt. Det er sådan først på aftenen ofte. Det er især de heste der stadig har meget vintepels :)

Sveder jeres også? eller..

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Vinterpels
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 22:10

Min går i løsdrift og har også haft rigtig meget vinterpels i vinters. Han går ikke med dækken.

Han fælder helt vildt og får en ordentlig strigletur hver dag for at forkorte fældningsperioden.

Jeg synes ikke han som sådan sveder når han bare går rundt, men der skal ikke så meget ridning i solskin til før han får det varmt.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Forvokset shetlænder
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 00:25

Jeg har en gammel hest, der tror, den er shetlænder stående. Jeg har ikke set den svede før, selvom den er vildt langhåret. Den svedte heller ikke, da de kom ind halv ni. De tre af mine havde svedt nok pga insekterne havde drillet. Jeg har så lige været ude at fodre og nu havde den det så temmelig varmt på bagparten og under maven, hvor den næsten ikke har fældet endnu. Synes ellers ikke, der har været meget vind idag? Men det må jo have været nok til at køle lidt, mens de gik ude. Tror jeg foreslår ejeren at få den klippet under maven.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.......
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 08:05

Inden i stalden hvor min hest var, tror jeg også at der var riiiiimelig varmmt. Døren havde ellers stået åbent hele dagen, men alligevel var der da varmere end uden for. Min pony svedte lidt ved skuldrende, og der hvor gjorden normalt sidder. Men Dixie var slet ikke slem i forhold til en af de andre heste, der nærmest dryppede af sved :(

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Min hest
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 08:30

Efter at det er blevet varmere i vejret sveder min hest, bare han laver det mindste (han har ikke smidt alt vinterpelsen endnu) :)

Skrev Christina

Med Frederiksborghesten Rubin

0
0
Svar på denne tråd

Jaa....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 10:12

Jeg jeg skal heller ikke træne for længe med Dixie, der stadig har en del vinterpels, inden hun begynder at svede :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Min sveder!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 17:00

Jeg har en skøn varmblods vallak.

Jeg tog ham ind for halv anden time siden hvor han var helt fugtig over det hele pga sved.

Han fælder lidt, men har ikke det store vinterpels.

Jeg har nu ladet ham stå inde i den kølige stald :)

Det går bedst, hvis du rider varmblods hest! :)

0
0
Svar på denne tråd

Jaaa....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 21:05

Ja.. det må også være mærkeligt for dem, at skulle vende sig til den pludselige varme.

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

min....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 22:14

Min plag svedte vildt i går. I dag ikke så slemt. Hun er næsten helt fældet, det sidste fælder hun voldsomt, så der er bare pletter. :O

Så håber da, det bare er fordi hun er sort - hendes sorte mor plejer også at være den eneste i staldene, der sveder, så det løber fra hende. :(

Husk salt!! 1 spsk til stor hest i vedligehold, jeg giver min store hest 1½, når hun sveder en del. Giver elektrolytter, hvis jeg rider meget, og hun sveder ekstra.

0
0
Svar på denne tråd

Kan du forkare det med salt igen?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 09:24

PMM: Kan du forklare det der med saltet igen? Jeg forstod´det ikke helt :)

Dejligste Dixie pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider