Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

1 . Trin akademisk
Forfatter: 
Dato:  05-04-2011 07:06
Hej. Hvad er det første trin i akademisk i hos med jeres hest som ikke kan andet end at ride gode skovture. Jeg skal på kursus til sommer men vil gerne forberede lidt :-) jeg forestiller mig at jeg skal arbejde fra jorden og gå rundt med ham og lære ham at holde hovedet nede ved brystet ? ? Eller hvad gør i ?

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

ledig boks udlejes i tingsted ved nykøbing falster

1200 kr fuldpas

22900413

0
0
Svar på denne tråd

1.trin
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 00:02

Ja se det kan godt være svært at forklare for at du ser det samme billed som mig *SS* Det allerførste du skal er at få din hest til at søge frem og ned fra jorden i kapsun.. Dette gøres for at åbne i ganaschen (staves) Derefter skal du stille den til først den ene side og derefter den anden side.. MEN du skal huske at stille den korrekt og det er ikke bare lige *S* men dette gøres for at kæbe benet kommer ind under atlasvingen istedet for at de to knogler mødes som desværre ses meget ofte :( Der er et par fif til at se om det gøres korrekt ;)

1. Når du søger frem og ned løftes ryggen.

2. Når hesten er stilles korrekt vil hoften ryge frem og ned i samme side som hesten stilles ( mega smart )

3. Når hesten er stillet korrekt vil man faktisk kunne se at mankam ryger over på den side som den stilles til og det går hele vejen ned og slutter i haleroden :) Det er SÅ logisk og pisse svært *G* Der kan sidde SÅ meget som gør at det ikke bare er ligetil.. Start der og skriv igen når du mener den er der.. ;)

Må jeg spørge hvor du skal på kursus ??

/ Zophie

0
0
Svar på denne tråd

Akademisk
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:23
Hej. Tak for dit svar. Jeg har først lige opdaget dit svar igår.Jeg har lige haft undervisning for første gang i onsdags og det var meget lærerigt og faktisk var den øvelse du beskriver en af de ting jeg lærte og jeg fik også vist hvordan han skal slappe af i underhals + hvordan han skal gå udenom mig uden at skyde sin skulder ind mod mig. Det er jo så nogle små hyggelige begynder øvelser der lige skal på plads :-) jeg regner med at melde mig på kursus hos tine sommer på falster og der kommer en der hedder christina holmbæk. Så det bliver spændende dets længere jeg kommer ind i der her . Men du må endelig gerne skrive flere gode øvelser jeg kan gå videre med når han kan slappe af i sin hals og stilles til begge sider :-)

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

ledig boks udlejes i tingsted ved nykøbing falster

1200 kr fuldpas

22900413

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  14-05-2011 01:20

Hej ...

Hvem fik du undervisning ved ? nysgerrig er selv fra Falster

MVH Anja som har håbet om at ride igen ....

0
0
Svar på denne tråd

Bent Branderup
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 13:03

Når du nu er dernede af, så tag til Bent Branderups Public Evening første onsdag i måneden.

Der viser han hvordan man stiller hesten i ganaschen og går med hesten frem og ned osv..

rigtig god træning.

Mvh Maria D Cheung

Akademisk ridekunst

"Dressuren er til for hestens skyld,

ikke omvendt"

Basis Kursus i Akademisk Ridekunst d. 18 Juni i Ishøj

Se mere på min hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/Maria-Dalsgaard

0
0
Svar på denne tråd

1. trin...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 15:11

vil ALTID være at hesten lærer hjælpen i kapsunen.

Altså - eftergivning (søge frem og ned)

Ligeledes skal hesten kunne stilles (stilles i ganachen)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Igen
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 03:52

Ja nemlig underhalsen skal være slasket

Når du har alt det på plads kan du føre hesten frem i skridt på en volte.. Du kan til hjælp gå baglens foran hesten hvis den bliver presset af dig og ryger ud af volten.. Igen skal det hele passes, alså sørge for at den holder sin nedad søgning, stilning og ikke mindst bøjning.. Stilningen er i ganascen (staves)og bøjning hele vejen ned.. Indvindige bagben skal træde til tyngdepunktet, det er ml. forbenes spor og ca. lige under hvor rytteren sidder.. Du kan til hjælp bruge enden af pisken til at hjælpe eller fingeren hvis du går ved siden og skal duppe/trykke når indvendige bagben skal løftes fra jorden.. Der sidder muskler der som via tryg trækker sig sammen og derfor hjælper med at få den til at træde til tyngdepunktet.. Husk at skifte volte når det går godt.. Til start så stop op men senere så lad den skridte når du skifter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider