Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tygger på biddet
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:08

Min hoppe er begyndt at tygge rigtig meget på biddet under ridning. Det er rigtig irriterende at være rytter, men det må bestemt heller ikke være godt for hestens tænder..

Hvad kan jeg gøre ved det?

Nyt bid? -hvilket?

Lige i øjeblikket har jeg en anden til at ride hende, fordi jeg er blevet opereret. Jeg plejer at have meget rolige hænder når jeg rider hende.. Kan hesten godt tygge meget på biddet pga. stress over ny rytter?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg virkelig intet aner om dette..

0
0
Svar på denne tråd

mbfbmælf
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:57

Hej!

Jeg oplever det samme med den hoppe jeg rider for tiden. Hun løfter biddet med tungen og "bider sig fast " på det. Grunden til at hun gør det er for at undvige biddet, og undgå at tage rigtigt imod hjælpen.

Det eneste der hjælper på problemet i hendes tilfælde er meget enkelt; fremdrift! hun skal bare rides frem og samtidig med at jeg trykker hende frem, løfter jeg den ene hånd lidt højere op og "løfter" på den måde hendes hoved. Det er forskelligt hvilken hånd jeg løfter, da det er forskelligt hvilken tøjle hun "hænger" i. Som regel er det dog på indvendige side på højre volte.

Det hjælpe altid med det samme.

Som regel gør hun det, hvis hun ikke går nok frem til biddet, og det er altså kun fremdrift der virker. Her mener jeg ikke at hun skal fræse der ud ad, men at hun skal mere frem til tøjlen, og aktiveres mere bagfra. Altså: mere ben, mindre tøjle! :)

Håber det kunne hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 16:04

Mange tak for dit svar :)

Jeg underviste min hoppes rytter i går imens de red. Jeg fik hende til at ride hoppen på samme måde som mig: lidt tøjle, meget ben og frem til biddet :)

Havde slet ikke tænkt at det var det der kunne være i vejen ;)

-så tak for svar, det hjælper somme tider at få andres synspunkt på sagen :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider