ja, jeg har også lige et spørgsmål vedr. trailerlæsning...
vi har en 1'er pony vallak, der er TOTALT kold og stabil i alle sammenhænge - der er stort set intet, der kan ryste ham i hans grundvold
han bliver 5 i år...
han kan være alene, man kan flagre med plasticposer om ørerne på ham, børn kan larme og flyve rundt om benene på ham, hunden løber under maven med store grene i munden osv. og han står bare stille og roligt og kigger.
Når vi så skal læsse ham, er han stadig totalt rolig og hviler bare i sig selv.. men han vil ikke gå ind!
Han stemmer bare hovene imod som et stædigt æsel, og skal nærmest "løftes" ind, he he...
Han ser nærmest ud som om, han bare står og sover - og jeg ender med at stå med skulderen under bagdelen på ham, og faktisk løfter ham op, mens een står oppe i traileren med tovet og een løfter hans forhove op på rampen - og så går han ind...
Det er ligegyldigt, om han er alene eller der er andre heste med/ved siden af. Vi lokker og lokker med foder og andet guf, men intet hjælper - det er han stort set ligeglad med.
Det er jo absolut ikke farligt eller noget - men ret hårdt de 20-25 min. det tager at få ham ind + man skal være 3-4 personer til at få ham løftet ind. Det bliver ikke sjovt, når vi skal til at køre til stævner!
Jeg har haft ham fra han var 8 måneder, og han har ikke haft nogle dårlige oplevelser i traileren overhovedet.
så hvordan kan vi lave om på dette? ideer?