Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

"Forkert" træning betaler sig .....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 09:16
...ihvertfald efter hvad jeg har set her i weekenden.

Jeg var taget ud for at kigge på et lokalt dressur stævne, klasserne var fra LC u/galop op til LB2. Rytterne var fordelt på rideskole elever og privat ryttere.

Hold da op, hvor er der forskel på folks "hverdags ridning", opvarmningen og selve præstationen.

En af klasserne blev vundet af en pige som jeg adskillige gange har set ride sin pony med korte indspændingstøjler og "save bevægelser".

I en anden klasse deltog en mor på sin datters (store) pony - desværre var moderen så fuld at hun ikke vidste hvad vej der skulle rides og hendes mand (som var så fuld at han ikke kunne tale rent)stod og råbte på side linien.

En anden rytter havde så meget "fat" i sin hest at hovedet svingede som et pendul fra side til side....

Alt imens at det var den "pæne/korrekte" ridning som blev vist på banen, den knap så pæne/korrekte ridning på opvarmningsbanen og det absolut ukorrekte ridning og det som "man" praktiserede i hverdagen, blev belønnet.

Jeg kan kun drage konklusionen at rider man "kun" på Lc-Lb niveau, tjah så er det frem med glidetøjlerne, indspændingerne mv. så der hurtigt opnåes resultater (hvilke?)i stævner på klubplan, for det belønnes sgu' her. Vinderen i en af de mindre klasser var forøvrigt en hest som var ca. 7 gange så "samlet" som det kræves for klassen...

Så det eneste (mon? ;-) ) som holder mig tilbage i jagten på "resultater" er at jeg ikke vil byde min hest en sådan ride måde....

-Trine SH

Forresten så glemte jeg lige at nævne at der skam var heste som gik korrekt og som blev redet ordentligt, men det blev ikke bemærket af hverken dommer eller barriererytterne.....
0
0
Svar på denne tråd

mærkelige mennesker
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 09:21
Har været ude for det samme,når jeg har startet som jeg gør en del.. så dem der er på hjemme bane får næsten altid de bedste resultater.. selv om min hest går som en drøm..
og JEG VILLE OVERHOVEDET ikk ride de heste du omtaler der.. sikke munde de heste må have.. kan bedst lidt at tage i en blød mund...

de dommere burde tage sig et nyt kursus.. Børge sejersen er den bedste dommer, det er helt sikkert... hård og bestemt, men dejlig at ride ved, da han er retfærdig!
0
0
Svar på denne tråd

heldigvis
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 09:50
ja så bider disse former for ridning sig selv i halen når de pludselig skal op i højere klasser, så kan de starte helt fra bunden igen med deres ridning for at lærer hesten det på den rigtige måde. Har set op til flere tilfælde hvor man nærmest har måtte tilride hesten på ny for at komme videre, og lur mig om ikke det er nemmere at lære det rigtige fra starten end at pille dårlige vaner ud af hesten/rytteren for at lærer den noget nyt :-D så fortsæt du din korrekte ridning jeg er sikker på det vil give pote på længere sigt, også kan du jo passende vinke til alle dem der hopper over hvor gærdet er lavest, når du overhæler dem nden om, mens de ligger og øver grundridning for anden gang.
mange hilsner katjo
0
0
Svar på denne tråd

Trine SH
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 12:13
Var til et lille stævne med min (nu udlånte) hest. Vi skulle bare starte en LC1 dressur uden galop.
Min hest gik pænt stabilt, dog over lodret. Men på hans daværende niveau og det der kræves i et LC1 program, havde han en god bæring, god rytme og afbøjninger.
Han gik hele programmet koncentreret i pænt tempo og præcise øvelser.

Men alligevel var det hestene der gik med mulen helt inde på bringen der blev højest placeret, på trods af, at en af dem faktisk skabte sig og blev sky for hjørnet.

Det synes jeg bare er forkert at bedømme sådan, når det kun er en LC1 uden galop. I dette program kræves der vel ikke det niveau samling endnu.
Jeg tror dommerne måske glemmer lidt, HVAD der egentlig skal bedømmes på i LC'erne, men giver automatisk høje karakterer hvis hesten går "nede med hovedet".
Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske
Stanislaw Jerzy Lec
0
0
Svar på denne tråd

eller
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 12:28
også er de af den mening at hesten faktisk skál gå der med mulen?? B-) hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen :-D

Hjælp hestene på Rømø Ranch HER

Min drømmehest: klik her
(I) http://www.thilles-oase.webbyen.dk (I)
0
0
Svar på denne tråd

LC
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 13:06
Lc uden galop og LC 1 er vel egentlig en form for "begynder" klasse enten for hest eller rytter eller begge dele. Eller er den for de rutinerede heste/ryttere, som lige vil have en god placering??

-Trine SH.
0
0
Svar på denne tråd

dommerne
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 13:26
man skal huske på at til klubstævnerne er det ofte dommere som overhovedet ikke har ekspertisen til at dømme i dressurklasser, der er jo ingen krav til dommere på klubplan. Der for vil man ofte opleve de her totalt latterlige bedømmelser af hesten/ rytteren.

Fornyligt så jeg en international intermediare, dommerne var som sådan helt rigtigt på den i deres bedømmelser, men de ryttere der delltog burde lige have haft ventet med at starte klasssen. Da den ridning de leverede grænsede sig til det pinlige, der var dog et par enkelte ekvipager som gjorte der rigtigt godt. Der var ikke de store procenter der blev redet den dag.

Under ½ pris af nyprisen!!!!
Super lækkert Horseware stalddækken, str 155, som nyt, 400g fyld, grønt, Nyprisen er 2100kr (Pris: 1100kr) Nu 1000kr

Super flotte kombi/dressurunderlag, grøn, hvid og blå,Nypris: 255kr Pris: 100kr prstk
0
0
Svar på denne tråd

prinsessepoint...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 14:29
Var nede på Holte til landsstævne i weekenden. Kan oplyse, at der i de højere klasser af og til også sker en "smutter". Selvom hestene på dette plan naturligvis ikke går så ukorrekt som på klubplan, så sker det, at man ser en hest, der normalt går rigtig fint, eller en rytter, der normalt rider rigtig pænt komme ind og lave en middelmådig præstation- og stadig få tårnhøje point! Der gives tit "prinsessepoint" hvis der er tale om en rytter der er kendt for at være gd- og her nævnes ingen navne! Men dommerne tør nogle gange ikke "hakke" dem ned, hvis de har et dårligt ridt... De eneste der rigtig tør det er Hanne Valentin og Jytte Lemkow- respekt til dem!!!
Life's but a walking shadow... Næ, a riding shadow!
;-)
0
0
Svar på denne tråd

prinsessepoint
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 15:52
så give både Hanne og Jytte altid prinsesse Natalie meget høje point, selv om ridet ikke altid er til det (så her er tale om ægte prinsessepoint)

Fejlene er nogle andre i de høje klasser, men jeg har som skrevet set nogle virkelig ringe præstationer engang imellem. Men der er jo ingen som er perfekte og alle kan have en dårlig dag.

Jeg syntes at ryttere idag skal have noget mere selvkritik inden de tager ud og starter, man skal opfatte et stævne som en slags eksamen (der findes på flere niveauer) og som man derfr skal have "læst" (trænet) seriøst op til.

Under ½ pris af nyprisen!!!!
Super lækkert Horseware stalddækken, str 155, som nyt, 400g fyld, grønt, Nyprisen er 2100kr (Pris: 1100kr) Nu 1000kr

Super flotte kombi/dressurunderlag, grøn, hvid og blå,Nypris: 255kr Pris: 100kr prstk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider