Hej
Jeg har to problemer med min hest, som jeg er tvivl om hvordan jeg bedst løser.
Det første er at hun tripper i skridt/små traver. Jeg må næsten ikke røre hende med benene og sædet, så tripper hun. Problemet er at hun ingen fremdrift har i skridten, men når jeg vil drive hende frem tripper hun og små traver. Når jeg skridter til- og af- er der ikke noget, men under ridningen gør hun det (både med korte og løse tøjler) - værst er det især ved stævner, hvor hun faktisk ikke kan vise ordentlig skridt på banen - undtagen når jeg skridter ud!
Hvad kan jeg gøre?
Det andet problem, er at hun har tendens til at gå under biddet. Jeg har fået at vide at jeg bare skal ride hende godt bagfra, men selvom jeg gør dette, og hun træder godt ind under sig, gør hun det alligevel. Værst er det i galop.
Jeg havde min berider til at ride hende en gang om ugen, og han red bare rundt i højt tempo (så lægger hun sig ekstra hårdt på biddet), og så er tager han fat og får hende "op i holdning" - Pga dette lagde hun sig meget hårdt på tøjlen når jeg red og det havde jeg slet ikke kræfter til, og derfor skiftede jeg til en beriderelev, som faktisk fik hende til at bære sit eget hoved.
Hun bøjer hende MEGET af og rider knap så meget fremad, for hun mener at min hest lægger sig alt for hårdt på tøjlen, hvis jeg rider så meget fremad.
Men selv om hun nu bærer hovedet bedre, er hun stadig for snæver fortil, men hvad vil I mene jeg skal gøre ved det?
(Der bliver snart lagt billder ind her på nettet, så kan I se os i aktion, det vil måske hjælpe..)
Thrine
"Man bliver ikke en bedre rytter, før man har erkendt sine fejl, og kan lære af dem"