Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Skridt/galop.......??
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 09:09

Hejsa alle sammen...

Jeg har de sidste 14 dage stødt ind i 2 personer, som begge har haft skader på deres heste i/ved korsben/korsleddet.

Efter behandlinger, dyrlæger og pauser, har de startet genoptræningen op med kun skridt og galop. INGEN TRAV. Dette for at styrke hesten igen efter skades pausen.

Deres heste har været urentgående i trav til at starte på, bla. takt, bæring, muskel fattig pga. skaden.

Så derfor er de blevet anbefalet at de første 2 - 3 mdr. at kun skridte og galoperer, for at styrke hesten igen, samt det er hestenes naturlige gangarter.

Jeg står jo selv med akkurat samme problem, og derfor er jeg ret nysgerrig omkring dette.

Akkurat samme problem med takt osv osv.

Det lyder egentlig ret fornuftigt og giver også mening i mine ører.

Hvad mener I?

Hilsen Sofie

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 13:04

Jeg ved ikke.. Har hørt det før. Man skal have styr på ens hest, hvis den skal gå direkte fra skridt til galop og omvendt. Jeg ville nok bare vælge at skridte de 2-3 mdr, og så starte op derfra :-)

Hvis hesten er trænet optimalt op til skaden kan man godt træne galloppen, men er den ikke, ville jeg ikke gøre det. Den skulle jo gerne kunne bære sig selv i galoppen. Og jeg har altid tænkt sådan, at kan den bruge sig optimalt i skridt, tager vi trav og kan den traven, tager vi galloppen :-)

Så jeg vil egentlig sige det kommer han på hesten træningstilstand inden skaden, hvor vidt man er nået osv. hvorvidt jeg ville træne skridt/galop eller kun skridt.

~ Marco min øjesten ~

Endelig ejer af en P.R.E:

Diablo DG

Jeg træner på hestens præmisser, med hestens ve og vel i første række!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider