Miraklet er sket.. Et mirakel som jeg de sidste to år ikke har troet på ville ske!
Den 1. dec 2008 blev jeg enig med min daværende træner om at sætte min hoppe, Brohaves Bona-Dea, hen da hun havde skrantet en del og nu var konstant halt på højre bagnen.
Jeg købte hende meget billigt med en smugle spat i netop det bagben, så jeg var sikker på at det var det der var brudt ud så hun kom ikke i røngent.
I foråret blev hun sat i fol med BH Rosoff og den 29 maj 2010 fik hun det smukkeste hoppe føl, Rosiana-Dea 
Planen var at sætte Bona igang sidst på sommeren, men var meget itvivl om hun kunne holde til det, den plan holdt, men... Hun havde tabt sig rigtig meget så genoptræningen gik meget langsomt, men hun var ikke tilpas ved arbejdet. Hun ville ikke gå selv, kunne ikke bøje nakken og den ene dag var det helt galt - hun kunne ikke trave rundt i longen 
Straks blev hun kørt i røngent og tilfældigvis havde jeg de gamle røngent billederne liggende fra jeg købte hende så dem tog jeg med. Skæbnen viste sig at der intet var galt, hun blev tjekket i ryggen, haser og knæ men alt var godt..
Men hvad var de så galt med hende??
Dyrlægen mente at hun var totalt tappet for energi pga føllet, så selvom lille Rosiana kun var 4½ måned blev kun taget fra.
Rosiana syntes det var fedt at få sit eget hun og Bona var lettet over at komme af med hende. Ganske korttid efter blev hun så energisk igen så hun op til flere gang forsøgte at sætte mig af i sandet, dog uden held..
og det var starten på et "come back"..
Men Bona ville stadig ikke tage på, selvom hun indtog mad for 4 heste og havde fået ormekur. Først i dec 2010 kom Kirsten Larsen, hestefys fra Ærø, hun fik løsnet for nogle spændinger hun havde i ryggen og så tog det fart. 3 uger efter kom Kirsten igen og hun var i tvivl om det nu var samme hest, så meget havde hun taget på 
Ikke nok med at hun tog på i en fart så gik træningen også helt fantastisk godt og stærkt.
Jeg har nu haft hende i gang i ca 4 måneder og konsentreret træning i 2 måneder og i går red vi vores første stævne i 2½ år.. Noget så fantastisk har jeg ikke oplevet længe, vi havde en super god tur i LA1 det kan slet ikke beskrives..
Bare for ½ år siden troede jeg hun blev til en hyggehest, men det gjorde hun ikke..
Hvilket mirakel - at en hest kan gøre mig så glad det er helt ubeskriveligt. Jeg kan ikke nævne engang hun har givet mig en dårlig tur - det er så fantastisk
)
Og til sidst et billede at min lille prinsesse..