Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan laves en rigtig schenkelvigning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2011 10:01

Hej alle

Sidder og keder mig lidt på arbejdet, så ville lige spørge om noget :-)

Har tit haft bøvl med at lave ordentlige schenkelvigninger på Marco, men det begynder at falde på plads nu.

Hvordan foretager i en schenkel vigning?

Jeg startede fra jorden, og lagde et signal der hvor mine fødder er, når jeg sidder på hesten, og det viger han for. Bremser ham lidt fortil, eller stiller ham lidt modsat den vej han skal vige til.

Så på ryggen gør jeg det samme. Bremser hans forben lidt, og beder ham om at vige med bagparten, hvor jeg lægger pres. Og slipper ham fortil, når han viger, og bremser ham igen hvis han stopper med at vige, og ligger presset igen så han igen viger for mit ben.

Gør jeg noget forkert? Nogen gange skyder han skulderen i schenkelvigningen, så plejer jeg at bremse ham helt, og så forfra. Men han bliver lidt stærk fortil nogen gange, altså render igennem for mig..

Så, fortæl :-)

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes faktisk...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2011 10:20

... at det kan være rigtig svært at lave en schenkelvigning - f.eks. er en versade lettere for mig - men det har måske noget at gøre med min (manglende) finmotorik :)

Jeg synes at schenkelvigningen og de mest almindelige problemer med den bliver rigtig godt forklaret her: positiveriding.com/PRS%20files/ LegyieldingDK-Sec.pdf

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Denne her....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2011 10:26

.. er vist heller ikke så tosset: www.ridehesten.com/Files/News/File/ 6f37b8bc-52ac-44f7-b019- a5b6a5b7986b.pdf

- og en googlesøgning på "udførelse af schenkelvigning" giver rigtig mange hits. Det er vist bare et spørgsmål om at finde den forklaring, der giver bedst mening for dig :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

ggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  17-02-2011 10:48

Det var en kanon artikel den første Den gav meget mening, og remsede mine fejl op en efter en :-) Jeg har tænkt lidt i forkerte baner, så nu må jeg hjem og øve mig. Jeg kommer til at ligge vægt i modsat retning jeg vil have han skal flytte sig til, så det er nok derfor han skyder skulderen for mig.

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

en super god bog
Forfatter: 
Dato:  17-02-2011 23:41

Denne bog har jeg førhen haft meget glæde af, ved siden af min pratiske undervisning:-)

Fra Unghest Til Grand Prix.... af Johannes Sørensen.

Han forklarer dressur og øvelser godt, synes jeg..

Bare en tanke herfra ( hvis jobbet bliver for kedelig he he )

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 14:18

Anne-katrine: Den vil jeg prøve at kigge efter :-) tak!

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider