Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvad er dressur?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2003 19:42
Jeh havde hestepsykolog/ridelære ude ved mig idag for anden gang og jeg skulle ud at ride på Naja-ponyen.

Det var en hel ny måde at ride på og da jeg spurgte hende til sidst om det så var et godt eller dårligt tegn at man var gennemsvedt bagefter, sagde hun det var dårligt ?:-)

Jeg kunne mærke at hesten virkelig slappede af og nød arbejdet mens den kæmpede for at forstå (Læs på hyggesnakken om hendes historie) hvad jeg mente.

Det var anderledes, men alligevel let og enkel - især for hesten.

Hvad mener I er dressur?
Hvilke principper rider I efter?
Findes der kun een korrekt måde at ride på?

Mvh. Anna
Tjek min side her! Alt om springning
Jeg er en del af et team.
Teamet består af mig og Shanya.
Da vi slog os sammen som teamet, blev jeg leder, men hun rådgiveren.
For i vores team, er der ikke kun lederen der bestemmer!
- Vi står sammen og tager beslutningerne sammen!!
0
0
Svar på denne tråd

Flere måder ! efter smag og behag !
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 09:33
Hej
Jeg rider sådan set noget der ligner dressur lidt :)
men jeg rider ikke for at hesten skal skumsvede, jeg rider for at den skal gå godt, og når den gør det så holder jeg, det skal jo ikke blive surt.

Der er mange ryttere der har det med at lige skulle tagé en øvelse en ekstra gang inden de holder selvom at hesten lavede den fint første eller anden gang.
så er hesten måske blevet træt og så er det ikke helt så godt og så skal den jo bare gøre det til det er godt nok >:-( det hjælper kun til at en god tur bliver til en skod tur, og hvorfor ville man ha det ?:-)

rigtig dressur er når man rider ud fra hvad hesten kan og magter og ikke prøver at tvinge den til alt muligt, den skal da presses så den lære det den skal man skal bare ikke overdrive!

mvh Randi og Dijohn
DANSK VARMBLOD
0
0
Svar på denne tråd

Sved
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 19:30
Altså, jeg har lavet den regel for mig selv, at JEG ikke skal være gennemsvedt efter at have redet -det er sådan set hesten der skal arbejde. ved godt at mange siger, at man skal arbejde mindst ligeså hårdt som hesten, men det mener jeg nu ikke. Vi skal som ryttere bare få hesten til at gøre arbejdet for os.

Min hest er altid svedt efter ridning. Det er overflade-sved eller arbejds-sved om man vil kalde det det, altså ganske enkelt fordi den laver noget. Hun har god kondi og eftersveder derfor ikke og har også kun brug for få runder til at få pulsen ned og blive tør -det med at være knastør tager vi nu rimelig let, for hun bliver altid vasket ovre i stalden.

Anna
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider