Jeg har en fjord hoppe på 9 år redet jævnt hele tiden, og trænes 5 gange om ugen skov og dressur, pga voldsomt angreb for 3 år siden med flere operationer på højre skulder (kun ydre se evt. mine billeder) har hun en del arvæv, hvilket har gjort hende lidt stiv til venstre, efterhånden er det nu kommer helt iorden, og synes faktisk nu hun er super den vej rundt og bøjer fint af.. men liiiige pludselig så er hun simpelt hen så stiv til højre? og ja jeg har trænet på begge volter osv osv.. har redet en del år så ved godt man ik kun skal træne en vej 
men er det normalt når stivheden går væk fra den ene side at det påvirker lidt den anden side? synes bare ik det plejer at være sådan, men jeg har selvf. haft en del fokus på hendes venstre bøjning... hva ville i gøre her? jeg tænker faktisk lidt ligeudretning i en periode og versader, og ikke "tvinge" bøjningen for hun låser lidt for mig i hånden og det synes jeg jo ik jeg vil byde at hive imod.. er selvf. opmærksom om det fortsætter for så har hun sikker evt. ligget dumt en dag og har noget i skulder/nakke, men så voldsomt er det bestemt heller ik, men hun er mere stiv end hun plejer mod højre, hvor før var det mod venstre..
skal siges jeg er begyndt at løsspringe hende hver uge ik noget voldsomt højt, men det burde jo ikke foresage en stivhed mod højer? hun er ik halt eller noget...og jeg kan godt med et æble få hende helt bøjet til højre og venstre mod henes mave...
god råd til ridningen?