Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Stiv modsat?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 16:45

Jeg har en fjord hoppe på 9 år redet jævnt hele tiden, og trænes 5 gange om ugen skov og dressur, pga voldsomt angreb for 3 år siden med flere operationer på højre skulder (kun ydre se evt. mine billeder) har hun en del arvæv, hvilket har gjort hende lidt stiv til venstre, efterhånden er det nu kommer helt iorden, og synes faktisk nu hun er super den vej rundt og bøjer fint af.. men liiiige pludselig så er hun simpelt hen så stiv til højre? og ja jeg har trænet på begge volter osv osv.. har redet en del år så ved godt man ik kun skal træne en vej ;)

men er det normalt når stivheden går væk fra den ene side at det påvirker lidt den anden side? synes bare ik det plejer at være sådan, men jeg har selvf. haft en del fokus på hendes venstre bøjning... hva ville i gøre her? jeg tænker faktisk lidt ligeudretning i en periode og versader, og ikke "tvinge" bøjningen for hun låser lidt for mig i hånden og det synes jeg jo ik jeg vil byde at hive imod.. er selvf. opmærksom om det fortsætter for så har hun sikker evt. ligget dumt en dag og har noget i skulder/nakke, men så voldsomt er det bestemt heller ik, men hun er mere stiv end hun plejer mod højre, hvor før var det mod venstre..

skal siges jeg er begyndt at løsspringe hende hver uge ik noget voldsomt højt, men det burde jo ikke foresage en stivhed mod højer? hun er ik halt eller noget...og jeg kan godt med et æble få hende helt bøjet til højre og venstre mod henes mave...

god råd til ridningen?

tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 17:24

Hvad med at få hende tjekket af en kiropraktor først ?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

fordi.......
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 19:52

jeg ik vil smide penge væk på noget som måske ik behøves.. hun er jo ik MEGA stiv og jeg har en ide om at jeg har redet lidt forkert fordi jeg har haft for meget fokus på den venstre side.. men ja forsætter det lidt endnu og det ik blir bedre med lidt ændring i ridningen så får jeg en kiropraktor ud.. men rooolig nu, hun har kun været sådan her ganske kort tid, jeg lagde først rigtig mærke til det i foregårs og synes ik bare fordi hesten liiige er lidt mere stiv end normalt man skal ringe til dr dyr kiro praktor m.m.

Tænkte det også kan være fordi det har været så koldt, min hest har ik været på fold pga. is på næsten hele folden.

0
0
Svar på denne tråd

???????
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 19:57

Jeg vil helt klart få fat i en kiropraktor. Jeg har gode oplevelser med dem og de kan ofte komme med en god løsning.

Nu er jeg jo lidt nysgerrig og jeg har været inde og se billederne af din hest, som du skrev havde været ude for et angreb. Det ser godt nok voldsomt ud, men er det muligt du vil fortælle hvordan det er sket og lidt om hvordan det er gået, for jeg synes godt nok det ser voldsomt ud..

GO VEGE-POWER!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 19:58

faldskade eller lign når det er nget det er kommet sådan rimelig pludseligt. Prøv med 2 ugers skridt arbejde for lange tøjler og så start hesten op igen. Er det en mindre skade/ømhed så vil det ofte gå i sig selv igen. Kombinere med massage og lette strækøvelser.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

jannej.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 20:46

Lyder som en god ide det vil jeg gøre.. også se om hvordan det ser ud, nej kiropraktor nu vil jeg som sagt IK bruge penge på.. men fortsætter det så gør jeg..

Hun blev angrebet af en hingst da hun skulle bedækkes i stod. jeg var ik tilstede men hingsteejer var så uansvarlige at lade en hingst med løs foresko hoppe på min hoppe så det sprattede hele skulderen op. Skete for 3 år siden. + så ville min jo ik ha den hoppede op igen så istedet bed den min hoppe gange.... det var FRYGTELIGT og det har krævet mange indlæggelser på dyrehospitales

derfor har jeg brugt rigelig penge på alt muligt.. og tror ik det her er nogen som sådan skade det virker det slet !! ik til.. så jeg vil prøve med noget helt løsgørende, og massage og lange tøjler og se om det ik blir lidt bedre.. kan også være jeg har redet for hårdt, og hun simpelthen bare er øm i musklerne da jeg har givet den ekstra gas da hun liiige sku ha et par kilo af inden hun skal på løsdrift med fri wrap ;)

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 20:51

Hold da op. Det lyder godt nok FRYGTELIGT sikke et syn at komme ud til.. Det er godt at høre, at den kunne blive en hest igen!

GO VEGE-POWER!

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 22:00

Jeg skam heeeeeeeeeeeeelt rolig !

Det var bare et forslag, når jeg oplever min hest ikke fungerer som den plejer, plejer den som regl at være skæv. Sjovt nok, når den så er rettet ud - er der intet træningsmæssigt igen.

Men du bestemmer selvfølgelig selv. Det som var et forslag.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

sandra.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 22:35

tit synes jeg bare folk hurtig mener man skal have en dyrlæge eller kiro. ud og det koster en del i længden... men tak for forslaget har overvejet det ;)

Ja det var dejligt hun blev hest igen, men det var lige før det var slut i en alder af 5 :( men jeg og hende gav ik op... hvilket også har gjort vores bånd ekstremt stærke sammen! og jeg derfor som i min tidligere tråd flytter hende et sted hen hvor jeg ved at hun får det fantastisk. 4 hektar fold og løsdrift + jeg stadig har mine gode ridefaciliteter nu når jeg har mit studie også at skal se til så skal hun havde det bedst muligt de dage jeg ik når at ride :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 22:42

Min hoppe har også været en del stiv på den ene side, har så efterfølgende fået løsnet denne side.. Men synes faktisk at den anden side så kan virke lidt stiv.. Tror man måske nogen gange så lige får redet måske en lille smule mere på den dårlige side, selvom man prøver at lade være. Min plejer som regel at skiftevis at være løs til begge sider, og måske være lidt stiv på den ene side, og så skifte til den anden side. Jeg ville ikke være bekymret, men bare så vidt muligt stadig sørge for at ride den godt på begge volter..

Korrekt ridning, hvad er det??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider