Det kan godt være at jeg misforstår dig, men jeg mener altså ikke, at man skal trække udvendige ben op ved galopanspring. Hvis du endeligt skal gøre noget, så skal udvendige schenkel (underben) lægges tilbage.
Jeg er kravlet over i den anden grøft mht. hjælpen til galopanspring. Jeg så nemlig "lyset" til en Kyra K. opvisningi Holte. Her forklaret Kyra, at hun lægger
indvendige schenkel frem og giver hjælpen.
På den måde undgår man også, at "skubbe" hestens bagpart inden for hovslaget, så hesten springer an på to spor.
Jeg gik hjem og prøvede - og ikke mange forsøg senere, så var Felur også med på den og det har virket lige siden
Desuden har jeg selv at problem med balancen, når jeg flytter på udvendige schenkel og skal give hjælpen, da Felur springer lidt hårdt frem. Med indvenlige schenkel kan jeg pludselig sidde ordentligt
Den røde sløjfe er vist ikke ret brugt mere

MANGE har spurgt mig: "Hvorfor har den sløjfe på. Det ser altså ikke ret pænt ud..."
*tager mig til hovedet*
Jeg blev også bare SÅ træt af at forklare konstant. Jeg omgikkes problemet i høj grad, ved at ride på tidspunkter, hvor der ikke var ret mange i stalden.
Hoppen jeg red dengang, var rigtigt snu. End ikke om hun så meget som lagde ørerne tilbage, som en "advarsel"! Niks, den sparkede bare! Hoppen har startet et utal af stævner, men det har vist aldrig været et problem på banerne. Måske fordi der var for meget andet at koncentrere sig om?
Til stævner er det nok dig, som skal tage meget hensyn til de andre og du må finde et lille hjørne at varme op i.
Venlig hilsen Camilla (Felur)
Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.
- Seneca -
Har du set Felurs hjemmeside?