Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kilden hest..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2003 23:05
Okay så er mig og min lille hest nået til gallopen i dressuren..

Det er sådan at når jeg lægger an til gallop ved at trække udvendige ben lidt op, lægger hun ørene tilbage, rynker på næsen som når hun er sur eller irreteret og laver så ellers bukkespring som det passer hende hvorefter hun tror det er et kapløb med tiden.. i trav vel og mærket er helt tosset i galloppen. Og det er hver gang hun gør det.

Når vi så er i skoven rynker hun også næsen, ørene tilbage men ik noget bukkespring for det meste.

I springning er der ikke noget overhovedet men der er det heller ik så konsentreret med at skal være samlet osv..

Jeg trækker ik benet op som jeg før har gjordt det på andre heste men tror på en eller anden måde at hun er kilden... har brugt pisken som en lille markering men den er hun meget uvenner med så det er ikke noget god ting.

Og så lige et andet spørgsmål omkring min hest igen hva kan man gøre ved min hest der er meget ude efter andre heste (sparker ud efter andre hest) i ridehallen hvis de kommer for tæt på det er i sær et problem til stævner når der er mange på opvarmnings banen.. Det der med en rød sløjfe er ikke en ret god ting og er lidt træt af og skal sige det gang på gang til alle folk at de skal passe på og at skælde ud på hende når hun lægger op til det..

what the d... do i do??

MVH
Sandra C og den sippet hest Tubbe

>>Forsvunden pony efterlyses - Dejlig stalddækken str.135 - Se det hele på min præsentation "SÅ GØR DU MIG GLAD"
0
0
Svar på denne tråd

Anspring til galop
Forfatter: 
Dato:  20-03-2003 23:15
Det kan godt være at jeg misforstår dig, men jeg mener altså ikke, at man skal trække udvendige ben op ved galopanspring. Hvis du endeligt skal gøre noget, så skal udvendige schenkel (underben) lægges tilbage.

Jeg er kravlet over i den anden grøft mht. hjælpen til galopanspring. Jeg så nemlig "lyset" til en Kyra K. opvisningi Holte. Her forklaret Kyra, at hun lægger indvendige schenkel frem og giver hjælpen.
På den måde undgår man også, at "skubbe" hestens bagpart inden for hovslaget, så hesten springer an på to spor.

Jeg gik hjem og prøvede - og ikke mange forsøg senere, så var Felur også med på den og det har virket lige siden :-)

Desuden har jeg selv at problem med balancen, når jeg flytter på udvendige schenkel og skal give hjælpen, da Felur springer lidt hårdt frem. Med indvenlige schenkel kan jeg pludselig sidde ordentligt :-)

Den røde sløjfe er vist ikke ret brugt mere :-(
MANGE har spurgt mig: "Hvorfor har den sløjfe på. Det ser altså ikke ret pænt ud..."

*tager mig til hovedet*

Jeg blev også bare SÅ træt af at forklare konstant. Jeg omgikkes problemet i høj grad, ved at ride på tidspunkter, hvor der ikke var ret mange i stalden.
Hoppen jeg red dengang, var rigtigt snu. End ikke om hun så meget som lagde ørerne tilbage, som en "advarsel"! Niks, den sparkede bare! Hoppen har startet et utal af stævner, men det har vist aldrig været et problem på banerne. Måske fordi der var for meget andet at koncentrere sig om?

Til stævner er det nok dig, som skal tage meget hensyn til de andre og du må finde et lille hjørne at varme op i.

Venlig hilsen Camilla (Felur)

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.

- Seneca -

Har du set Felurs hjemmeside?
0
0
Svar på denne tråd

rød sløjfe
Forfatter: 
Dato:  20-03-2003 23:21
Hejsa,

Når du er til stævner og du ved din hest sparker, er det en god idé med den røde sløjfe, så ved de andre at hesten sparker, også hvis de ride tæt på er de selv om det.
Men det er ikke fedt, jeg har selv haft en lille hest som løb hvis det blev trykket af en anden hest. Så jeg tror at din hest er bange, og derfor sparker for at få plads. Ved ikke lige hvad du skal gøre. Jeg und gik de store hest til stævner.

Med hensyn til din galop, du skal ikke trække benet op, kun ligge det lidt tilbage. Men behøver ikke altid at bruge hælen, det er nok bare at flytte læggen lidt tilbage.

mvh,

Maria.

Leder efter min gamle pony, se min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

MHT
Forfatter: 
Dato:  21-03-2003 07:24
at hesten sparker tror jeg ikke et sekund at det er fordi den er bange....det er en hård nød at knække men prøv dette.

- ikke skælde ud men ride dvs. giv din hest SÅ meget at tænke på at den ikke har tid til andet end det du ber den om, den må ikke kunne nå at kigge sig om efter en muligt "offer" .
Rid 8-taller, bøjninger, tempo skift, osv.....
sådan har vi løst problemet med vores, jeg ved at lidt af hyggen går af men efter nogen tid får du altså en hest der er til at have med at gøre, selvfølgelig skal du altid være opmærksom på hvor hendes bagben er men så vænge det kun er dem går det nok.(vores gik nærmest til angreb, fik hun dem ikke med bentøjet så kunne man da lige prøve om man ikke kunne få en lille hapser)

med Galoppen.....tja hvad gør man....prøv at ride for indvendige og ikke udvendige det kan være det hun reagerer på ellers er det bare øve øve øve......hvor gammel er den?

kærligst Nickie

Knabstrupper hesten styer{>

(Men Hugo Boss er bedst);-)
0
0
Svar på denne tråd

Galopanspring
Forfatter: 
Dato:  21-03-2003 09:37
Det lyder som om, din hest bliver irriteret på dig, når du lægger an til et galopanspring.

Jeg gætter på, at det skyldes din placering i sadlen. Når du kan se, at hun rynker på næsen, så har du efter min mening din overkrop et helt forkert sted.
Sid lige ned i sadlen med ret overkrop, og lad være med at sidde og kigge ned efter hestens hoved - den taber det såmænd ikke. Kig i stedet for fremad i fædrelandet, så du kan se hvor du rider hen.

Hvis du får hovedet op og skuldrene tilbage, så vil det også være meget svært for dig at komme til at trække benet op - for det er nok det du gør, selvom du er opmærksom på det.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

den røde sløjfe
Forfatter: 
Dato:  21-03-2003 13:39
Hvorfor er det ikke en god ide?

Den røde sløjfe i halen er en god gammel tradition, som alle ryttere kender.
I øvrigt synes jeg næsten det er enhver rytters pligt at sætte den i halen til stævner, hvis din hest sparker. Du kan jo ikke hele tiden holde øje med, hvad er sker bagved din hests løse bagben, der kunne smutte en hund eller et barn for tæt på.
Enhver mor eller far, burde også lære sit barn, hvad den røde sløjfe betyder!

Så sæt du bare den sløjfe i halen!!!
Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske
Stanislaw Jerzy Lec
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  21-03-2003 18:43
Okay..

Lille diskution om hva den røde sløjfe er..

Det er bare lidt svært for som Camilla (felur) også sagde "Hvorfor har den en rød sløjfe i halen, det ser da dumt ud til en brun hest!!"

Der er åbenbart ikke ret mange der egenlig ved hva den er til for.. Kan så bare håbe at der er flere der læser disse indlæg for at finde ud af man ikke skal komme for tæt på med deres hest...
Ved min hest gælder det kun andre heste (fremmede heste) der kommer for tæt på lige meget med hunde eller mennesker..

Vil også sige tak for jeres svar.. Har prøvet det idag men som sagt så bliver man jo ik mester på en en gang vel så jeg håber at det går mere frem af med tiden..

MVH
Sandra C og Tubbe som stadig er lige så dejlig selvom hun har sine særheder !!

>>Forsvunden pony efterlyses - Dejlig stalddækken Str. 135 - Se det hele på min præsentation "SÅ GØR DU MIG GLAD"
0
0
Svar på denne tråd

Hesten går i spænd
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 08:19
Hej Sandra

Jeg tror grunden til at din hest spraker i galopanspringet er som Sif siger at du for det første er på forparten og for det andet forholder den på udv. tøjle. På den måde har den ikke mulighed for at få udv. bagben med sig og det gør at den så kommer i spænd. Denne spænding skal den så af med og derfor sparker den ud. Det kan være blevet til en dårlig vane og så kan det være svært at komme af med.

Du kan evt. bruge dette råd:

Udvendige ben lægges lidt tilbage (men husk at holde hælen nedtrådt og gør benet langt).
Indvendige ben lægges til (træd godt ned i hælen)
Overkroppen sidder lige over hesten.
Vip indv. skulder let bagover og frem, mens der trykkes med indv. ben og tages en let anholdning i indv. tøjle (vip håndleddet indad og opad.
Giv efter på begge tøjler og sørg for at hesten får god tøjlefrihed på udv.

Grunden til at jeg tror at du har problemmet i træningen og ikke i naturen er at du i naturen ikke rider med så korte tøjler.
Rådet skal nok afprøves en del gange før det virker.

Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)
Strategos Corner
Pivgrillen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider