Det hårde underlag er fordi sener og led skal styrkes.
På blødt underlag bliver ens sener jo strukket længere ud, når hesten "synker ned" i fx en dyb bane. Så derfor ønsker om hårdt underlag.
Jeg synes det lyder fint, at du vil afveklse din træning - men jeg er enig med Sarah7 ang longe - longering er enorm belastenende for hestens led og sener.
Der ud over så ville jeg heller ikke bruge cavalettis - igen da du forlanger ret så meget af hesten i at lukke sammen og træde over. Skulle jeg lege med noget på jorden, så ville jeg bare ligge bomme på jorden, hvis min hest vel og mærke er fornuftig nok til ikke at gå igang med at springe bommene, men bare kigger på dem når den går over.
Cavalletitræning bruger jeg til min dressurbolle, når han er oppe i fuld træning - det er meget hårdt for ham.
Jeg har brugt netdyredoktorensgenoptræningsprogam flere gange - og det har fungerert supert for mig og hesten. Men nu elsker jeg også at ride i skoven på lange skridtture, og har altid startet min genoptræning i forårsmånederne, når lyset og foråret er med en 
MVH Charlotte