Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

PRI rytterer starter klubstævner?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 22:12

Hvad syntes I?

Vores rideklub skal snart afholde 2. del af vores klubmesterskab, altså et D-stævne. 2 af pony rytterne i klubben rider PRI på C-plan. Disse to ryttere (den ene er min datter) har lige fået afvide, at de gerne må starte til stævnet i en LA5. Jeg syntes at det er usportsligt at to så erfarende piger/ponyer starter klubstævner. Hvad syntes I?

0
0
Svar på denne tråd

op til klubben
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 07:52

Tja en klub vælger jo selv udklasning i et mesterskab.

Men ja en rytter der normalt rider højere (med succes formoder jeg) burde være ligegald med at være klubsmester, omvendt er det noget en rytter der rider LB/LA vil elske.

Så det er vel også op til rytternes samvittighed?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

hmjhboibo
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 08:31

Som sagt, så bestemmer klubben det jo selv, for de sætter reglerne!

Men personligt ville jeg ikke selv starte lavere end det jeg starter på c-plan til et klub stævne, da jeg bruger dem til at træne programmet op til c-plan.

Men det er jo bare min mening

9års MB dressurhest tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:20

det synes jeg ikke :)

det skal jo være den bedste i klubben der vinder :) bare de rider klasser efter niveauet.

hvis de red den i en LA1 ville jeg nok synes det var latterligt, men ellers IKKE.

held og lykke til dem

karisma knudsgaard min zoulmate

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:47

hmm jeg kan kun give dig helt ret, Jeg syntes heller ikke det er sportslig korrekt at starte lavere klasser til et d stævne hvad enten klubben siger go for it, eller ej der er mange andre piger der endnu ikke er kommet op og ride pri som kæmper for at vinde det klubmesterskab, de skal vel konkurrerer med andre der rider på deres nivau så de har en reel chance ik :-)

0
0
Svar på denne tråd

hejhej:p
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 07:56

Er der udskrevet højere klasser?

Hvis der er det, så ja, så er det usportsligt.

Er der ikke, er det da helt iorden, de rider den La6; de betaler vel ikke mindre i klubkontingent, så de ikke er berettiget til at at ride KLUBMESTERskabet?

07/05-1992 - 05/01-2005

F L A S H D A N C E

10/05-1999-29/08-2007

G O V A

-nu med Zsa Zsa

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 14:53
Hvis de overholder de regler, som naturligvis er lavet i forbindelse med mesterskabet, så er der ikke noget usportsligt i, at de rider LA5. Det kommer jo også meget an på, hvor godt man klarer sig til C-stævnerne i PRI. Til vores mesterskaber har vi en regel om, at man skal ride den højeste klasse, man tidligere har fået min. 60% i. Dvs. at en rytter som f.eks. rider LA6 normalt, men aldrig rider til over 60%, principelt kan ride LD1. Det vil ikke falde i god jord, og hvis det skete, så ville vi (bestyrelsen) naturligvis kontakte den pågældende, og opfordre til, at man startede noget mere passende. Hvis det så blev en LA1, så kan alle være glade, for reglerne bliver overholdt, og så har ekvipagen måske også en chance for at få procenter, som man kan vinde lidt på. Vi har valgt at sætte reglerne sådan, for at niveauet bliver holdt oppe. Samtidig har vi en regel om, at hvis man har opnået 67% eller derover, så skal man ride klassen højere. Den regel er vi ikke længere så glade for, for den betød at den forventede klubmester sidste år endte på en 4.plads. Hun red LA6 og fik 68% i første runde og vandt, så hun skulle op og ride MB0 som minimum pga. den regel til 2. runde og finalen. Hesten havde ikke lært at chancere, så hun fik 2 x 58 % ved de to næste runder. Ret surt for hende! Den regel har vi snakket om at ændre, så man ikke på den måde kan komme i klemme.

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

nu er ....
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 18:13

det jo engang noget sværere at starte UNDER niveau end det neveau man engang er på .... såfremt klubben bruger ordentlige dommere..

en Pony i PRI holdning vil blive trukket i en lavere klasse hvis dommeren ellers har de rigtige briller på..

så hvis klubbe siger det er OK så er de startberetteiget og det kan INGEN med rette modsige

God fornøjelse til pigerne og må de få et sjovt stævne

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg råder
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 19:27

min datter til at "nøjes" med at starte distrikt stævner på den pony. Hun har redet la4 til 66 procent og en PRI til 62 procent. Det er ikke vildt høje procenter med som equipage er de sammen med den anden equipage klart overlegne i forhold til de andre ponyryttere som kæmper for mesterskabet med deres unge eller ikke så rutinerede ponyer.

Den anden ponypige blev nr 2 i en la5 på c plan sidst de var til stævne. Her red de vist til ca 68 procent. Begge piger satser på at ride DM til sommer... derfor virker et klubstævne i mine øjne stadig lidt skørt, men reglerne siger god for det og så må det jo være op til pigernes samvittighed.

God weekend vh Christine

0
0
Svar på denne tråd

cbl66..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 08:09

du skriver jo det er et klubmesterskab, så er det vel også for ALLE i klubben, og dem som laver propositionerne må så bestræbe sig på at lave nogle klasser så ALLE kan ride :)

selv om man rider C plan og gerne vil starte DM så er det vel også sjovt at være med til et klubmesterskab, det skulle jo gerne være med til at samle klubben..

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

0
0
Svar på denne tråd

klubmesterskaber
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 15:04

synes jeg skal konstrueres således at alle har en chance for at ride med og at man så vidt muligt giver alle lige mulighed for at vinde. Det kan være svært, men nu har klubben i dette tilfælde valgt at de her to piger kan ride med i La5. Der har nok været lidt snak frem og tilbage i stævneudvalget førend valget er faldet på denne klasse.

Så hvis pigerne har lyst synes jeg ikke der er noget som helst forgjort i at de starter. Hvis ikke klubbem ville have dem til at starte eller fandt at La5 var for let, så havde de nok gjort det anderledes.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Se det fra bunden af...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 12:48

Det er vel lige så forkert, som en rytter der starter mesterskabet i en LC, men er lagt bedre end det?

Rytteren kan være på klubplan, ride LB/LA normalt, men i følge reglerne må hun eks. gerne gå ned og starte en LC, det er vel også forkert?

Vi ser da mange ryttere i dag ride på klubplan, der er langt bedre end den LC klasse de starter i.

Jeg ville såmen ikke være så ked af det, der er måske ryttere i et lavere niveau der gør det samme?

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tar sku
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 22:09

hatten af for en ponymor som også tænker på de andre rytteres oplevelse .

I min gamle klub brugte de løsningen, at da vi havde bla. en rytter på ponylandsholdet osv. og det ikke ligefrem var sagen at ride mod hende for nogen af os, at så red hun en opvisning, det samme galt andre ryttere som lå nogle niv. over "os på skoleponyer" .

På den måde var de stadig en del af klubarrangementet, og ingen blev sure. Tværtimod var alle elle vilde og så op til de der der i vores øjne, bare kunne det hele. Så det havde også en vis motivations effekt-se bare 15 år senere husker jeg stadig de ryttere.

(For ja, der er altid en eller anden forældre eller unge, som vil synes det er uretfærdigt, når en PRI rytter kan gå ned og ride klubplan-uanset hvad.)

0
0
Svar på denne tråd

Udelukkelser
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:15

Det passer altså ikke, at man selv må bestemme udelukkelserne.

Der er jo blevet genindført OUT, som man gerne må skærpe men ikke lempe!!

0
0
Svar på denne tråd

JG.....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 15:46

JG: Et mesterskab, hvor kun klubbens ryttere deltager, tæller som en intern klasse og er derfor ikke omfattet reglerne for udvidede klubstævner, og dermed outreglerne. I øvrigt er det endvidere formuleret i reglementet, at der ved mesterskaber kan sættes andre regler for deltagelse. Det er korrekt at man normalt kun må skærpe reglerne, men det gælder altså kun for alm. klubklasser ved udvidede klubstævner.

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

At læse
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 15:58

Ups - jeg læste vist ikke hele tråden. Jeg havde ikke lige opfattet at det kun var klubbens ryttere, der kunne starte i klassen!

0
0
Svar på denne tråd

Klub stævner
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 01:57

Hejsa,

Hos os bruger vi vores klub- og udv. klub-stævner til at uddanne vores ryttere og heste til at starte stævner, så vi har alt fra LD1 til Grand Prix med, så alle har mulighed for at ride deres måske nye programmer igennem inden de enter skal ud på C-plan eller B-plan. hvilken giver dem lidt mere rutine og en idé om hvordan de ligger i procenterne, og om de er klar ti opgaven.

Så mit svar er jo alle er velkommen på d-plan, bare de rider i den rigtige sværhedsgrad. ;-)

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Regelsæt for Klubmesterskab
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 08:08

I vores klub er der udarbejdet et regelsæt for det årlige klubmesterskab.

Herunder er et udpluk af reglerne:

- Alle rider mod alle uanset sværhedsgrad, den opnået procentsum bliver afgørende. Der udnævnes en vinder for pony og en vinder for hest.

- Uanset antal startende er der 3 placeringer for hhv. pony og hest

- Ekvipagen skal have 2 starter (2 klasser) for klubben i det indeværende stævneår. 4 og 5 års heste dog kun 1 start.

(Denne regel sikrer ryttere udefra som melder sig ind i klubben 2 dage før mesterskabet)

- Den højeste klasse ekvipagen har startet nogensinde er afgørende for hvilken klasse man er startberettiget i. Se klasser herunder

PONY

LC1: Åben for 4-års og ekvipager der ikke har startet højere end LC3

LB2: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end LA1

LA2: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end LA4

LA4: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end PRI

PRT: Åben for alle

HEST

LC2: Åben for 4-års og ekvipager der ikke har startet højere end LC3

LB2: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end LB3

LA1: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end LA2

LA4: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end LA6

MB1: Åben for ekvipager der ikke har startet højere end MB3

MA1: Åben for alle

- Så har vi yderligere regler for procenttillæg efter hvilken sværhedsgrad ekvipagen starter:

Sværhedsgrad 0: ingen tillæg

Sværhedsgrad 1: +0,33%

Sværhedsgrad 2: +0,67%

Sværhedsgrad 3: +1,00%

Sværhedsgrad 4: +1,33%

Sværhedsgrad 5: +1,67%

Sværhedsgrad 6: +2,00%

Derudover gives følgende procenttilæg:

4 års heste/ponyer: + 1,00%

5 års heste/ponyer: +0,5%

Hvis en ekvipager starter højere end den klasse ekvipagen er startberettiget i gives der 1,00% i tillæg.

Disse regler har vi afholdt klubmesterskab efter de sidste 4-5 år, og det har fungeret super.

Det skal lige tilføjes at vi ikke bruger klubstævnedommere, men derimod dommere med mere erfaring fordi de skal dømme de højere klasser.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 10:56

Jeg går ud fra at det er procentklasser, der rides?

I så fald kan jeg ikke se noget problem, så længe man starter en klasse på ens eget niveau - de er jo alle medlememr af klubben.

Sidste år havde vi klubmesterskab i min klub, og der deltog både skoleryttere og GP ryttere. Lad os bare sige at det ikke var GP rytterne der løb med klubmesterskabet.

Det jo er den som har redet sit program til flottest procenter, og det kan jo sagtens være en LC rytter.

Med AlleyCat og Vupti.

Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd

klubmesterskab
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 14:18

Ligesom Morild mener jeg at så længe det er en % klasse, der rides og rytteren starter på ens eget niveau, Ser jeg ingen problemer.

Da min datter red Landsstævner på hendes pony deltog hun også i hendes klub Klubmesterskab.

Hvor de andre red Lc1-lc3+la2 red hun den ene dag PRT og den anden dag PRM.

Sidste år var hun blevet for gammel til at starte sin pony i ponyklasserne. Men valgte muligheden at starte ponyen som hest.

Da det var mod hestene valgt hun den ene dag at ride la4 og den anden dag la6. Kan ikke gå højere op, da jeg ikke vil have at hun laver galopchangementer med den.

Til Klubmesterskabet skal de som min startede den klasse de sidst har fået placering i

Så har de lyst til at starte så skal de også have lov til det. Et klubmesterskab er jo den bedste rytter i Klubben på dagen

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider