Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lære at lave en Parade
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 16:57

Hej Alle sammen! :-D

Jeg er så heldig at jeg har fået part på en vidunderlig pony :)

Jeg rider mest dressur på hende, men hun har meget svært ved at lave Parade? Og vi tror ikke hun har lært det.. Hun er en, pinto pony på 140 cm. Hvordan kan vi lære hende at lave en Parade, uden at vi er nød til at tvinge hende? For det er det jeg har aller mindst lyst til!!

Mvh Hestepigen Hvidovre/Josephine

Mvh. HestepigenHvidovre

God Jul og Godt Nytår!

0
0
Svar på denne tråd

Det gjorde jeg:)
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 18:26

I dag var jeg ude hos min lille kat. 3 pony på 116 cm. Jeg var lykkelig efter at jeg havde reddet, for de sidste 3 dage, har jeg prøvet at lære hende et stop signal. Jeg brugte signalet roooooolig, så hun i galop kunne forstå at hun skulle have ro på, for det var der problemet lå (altså i galop) de sidste 3-4 dage har jeg kun skridtet og travet. Jeg startede med at gå med hende fra jorden. Jeg trak så i tøjlen, og sagde rooolig, ligesom jeg ville gøre når jeg rider. Hun reagerede rigtig hurtigt og godt på det. Da det var rigtig godt, satte jeg mig op. Der gjorde jeg det samme, og når hun reagerede godt på det travede jeg. Jeg stoppede så mens leg var god. Først i dag - 5 dagen galoperede jeg, og hun var som en drøm, hun var så let at kontrollere. Det virkede utrolig godt på hende.

Men det vigtige er, at hvis hesten ikke reagere som du vil have den til, når du er gået et skridt frem, skal du gå et skridt tilbage. Man skal have tålmodig, og stoppe mens legen er god :)

Det var lidt fra mig :)

Dixie<3

0
0
Svar på denne tråd

Tusind Tak
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 19:14

Hej

Tusind tak for rådet! :-D Ville helt klart prøve det, hvis det ikke har hjulpet på mandag, da jeg skal have undervisning på hende :-D

Tak

Mvh. HestepigenHvidovre

God Jul og Godt Nytår!

0
0
Svar på denne tråd

Det er en rigtig god metode
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 20:42

start fra jorden, tag i tøjlen, nr hesten stopper så giver du efter. Hvis du hele tiden husker på at det er eftergiften der træner hesten, så bliver det som regel nemmer at træne fx en parade. De fleste heste fanger ret hurtigt at tøjlen = brems ben, så længe tøjlen kun bruges til dette.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Hestepigen Hvidovre
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 20:27

Tusind Tak! :D

Mvh. HestepigenHvidovre

God Jul og Godt Nytår!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider