Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp til løsspringning
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:24

Nu springer jeg aldrig på min, kun enkelte i skoven... meget småt...


Men hun keder sig med alt det dressur i vinterhalvåret, så er begyndt at løspringe lidt.. Men hvordan gør jeg det nemmest for hende... (jeg har prøvet at løsspringe før) men har bare sat 1 spring op f.ek. idag. ik noget højt noget kryds. Men enten sætter hun af meget for tidligt, hun kommer dog over hver gang, og andre gangemliiige sent nok.. Jeg har prøvet at lægge en bom foran springet, men hvor meget før skal den ligge? hun er en hest på 154.. og ik det store springtalent, meeen lidt kan hun da ;) bruger hende stort set kun i dressur og lidt skov..




God råd modtages gerne så det blir bedst muligt tør dårlig nok sætte 2 spring op i tilfælde af hun ik kan bedømme afstand, og jeg vil ikke have hun får en dårlig oplevelse, da det bare skal være noget afveksling fra dressuren også giver det jo altid lidt gode muskler, og hun synes det er sjovt og det skal det blive ved med.......


tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj


fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:53

...ihh havde lige skrevet et vældigt indlæg og så koksede nettet lige grrr...


Nåh men din og min hoppe er samme str. så gætter på det passer emd samme afstand mellem springene.

Jeg har 6 store skridt mellem springene hvilket svarer til 1 galopspring. Har tre spring i en løbegang, det første et lille kryds, nr to en lille stationata og den sidste en okser.

Foran okseren har jeg en opspringsbom som gør at hesten ikke kommer for tæt på springet.

Den ligger ca. en halv gang højden fra forbommen på okseren.

Altså er springet 1 m så ligger den ca. 45 - 50 cm fra forbommen.

Har en lille video hvor der dog er to galopspring mellem de to sidste spring, men så kan du se ideen i løbegangen.


Video


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


Georg Jensen Bernadotte kande sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øvelse
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:02

Øvelse gør mester. Jeg løssprang min fjordblanding en del, og i starten sprang hun også alt for tidligt, men hun blev dog meget bedre til at korrigere det (vi sprang dog også som equipage, men jeg gjorde ikke rigtig noget af at korrigere afsættet, da jeg ikke selv var så erfaren)


Så noget af det handler også om at hun lige skal lære det :)



Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider