Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning af plag
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 13:40

Jeg har en plag fra maj 2009.

Indtil videre har vi gået ture, og jeg har trænet hende i at komme med som håndhest. Hun har lavet lidt klikkertræning og ellers bare almindelig håndtering.

Hun kan flytte sig for pres, og ellers håndteres som alle andre heste.

Hvad træner I ellers med jeres plage i den alder?

Når foråret kommer kunne jeg jo godt tænke mig, at komme lidt mere i gang med hende, men hvad kan jeg lave?

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

træne...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:06

Jeg har bl.a. trænet min 1½ års (med McLeans forskning om hvordan heste lærer bedst):

Bak, frem, flyt skulder, flyt bagdel, RYK (når hun står på staldgangen, og jeg skal strigle den anden side).

Hun har haft sadelunderlag på, tæppe, fået lidt af mors dækken over sig, gået på pressenning, trænet biler (dvs. hun er ligeglad med dem, så der er ikke så meget træning i det), fået lov at hoppe over en bom på jorden.

Så har jeg lært hende at trave for hånd (ang. evt. senere kåring). Og næste skridt er at lære hende at have gamascher på.

Når hun er 2½, går jeg så småt i gang med longe, trense, evt. tilvænning til klipper, etc.

Giv en hest til den, der siger sandheden; han kan få brug for at komme hurtigt væk

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:13

Trafiktræning og mulig-fremad rettet longetræning (Dvs princippet i at den skal lærer at gå rundt i volten i en line) Reaktion på stemmekommandoer.

Tæpper på, underlag på, introducerer hende for bid og hovedtøj.

Når hun kan dette fint og flot, ville jeg lade hende være ungplag og gå og hygge sig.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Din velopdragne hest
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:47

kan alt jeg gerne ville have en plag på 1½-2 år skulle kunne. Den er nok en af de sødeste plage jeg har håndteret = god træning.

Du kan træne noget mere trafik, farlige ting på banen, samt at have et underlag med elastik gjord på ryggen. Evt. kan du også løbe lidt med hende i skoven. Jeg ville ikke tage hende med op i bakkerne i den store skov før til efteråret. Når hun når de 2½ kan du så småt indtroducere bom træning, at lære at gå i line, have trense på, komme op og gå i bakkerne og løsspringning. Så er hun helt klar til sadeltræning foråret 2012.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 20:10

Jeg har også en plag fra 09, og han er især god til at gå på folden og lege med sin kammerat på samme alder

Jeg kan hente ham fra folden, og tage ham ind i stalden alene. Jeg kan gå en tur på ridebanen med ham og øve lidt parader og "igangsætninger", og måske lade ham græsse lidt inden jeg sætter ham på fold igen. Han kan løfte alle 4 ben, og opfører sig pænt når der er smed - så jeg er godt tilfreds

I løbet af foråret og sommeren skal han lære at være lidt længere tid på banen (dvs. være fokuseret på mig og opgaver der skal løses), han skal lære at gå i trailer (eller.. det skal genopfriskes) og han skal ud og kigge på lidt trafik. Engang til efteråret skal han nok prøve at have en trense på (det sker måske tidligere på året - det må tiden vise), samt underlag, dækken osv., og så skal han introduceres til longering og løsspringning. Og det er sådan set målene for 2011, tror jeg :) Vi tager det i små portioner, og han har fået meget lov til at være "baby" indtil videre.

- Cat -

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg så et
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 15:26

føl fra 2010 og hun kan pt. gå på en bro og gå over bomme, stå stille i laannng tid, løfte ben og blive vasket over det hele (det lærte hun da hun var 5 måneder) og det med trafikken det kunne jeg konstaterer at hun ikke var bange for da hende og hendes søster var på springtur før jul og vi så på vej hjem af landevejen skulle møde både udrykning, busser og store lastbiler med blink ( på 200 m) men det tog hun jo så bare i stiv hov.

planen er at hun over sommeren skal lære lidt mere med bomme, pressenninger og lære at skridte rundt om mig i longen og så lære at gå i trailer for det er hun absolut ikke glad for, der er nu ikke noget når hun står der inde, men ind nej tak dame siger hun. Så skal vi ud og gå nogle turer væk fra de andre.

Nå ja og så sneg jeg sadlen op og ligge på hende for godt en måned siden og der gloede hun bare på mig som om hun ville sige, var det alt du ville.

Jeg træner hende måske 5-10 min hver 3 uge, og hun husker sgu godt den lille. Men hendes søster som fylder 3 har jeg gjort det sammen med og hun spørger ret sjældet til noget og er ufattelig rolig at have med.

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider