Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Please Hjælp!!!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 21:17

Hejsa (:

Jeg har en skøn 12 årig Fjordhest/Dv vallak, som jeg gerne vil begynde at træne med da han ikke har nogen muskler eller i det hele taget opdragelse, da han bare har gået som klappehest hele tit liv.

Han er meget kærlig og utrolig nysgerrig omkring de ting han bliver udsat for, men da der hverken er ridebane eller en rideskole i nærheden af hvor han står, så skal det gøres på folden (desværre). Det største problem er, at han går sammen med to fjordheste, som han har stået sammen med de sidste 12 år og de har aldrig været adskilt mere end 10 min en enkelt gang om ugen :(

Han er nu begyndt at lære igen, at han når han bliver trukket ind i stalden, så er det ikke farligt og der ligger frisk wrap til ham, som han spiser imens jeg strigler og ordner hove på ham, og han vrinsker ikke længere efter de andre eller stresser, men desværre kan jeg ikke trække ham helt væk fra de andre (altså ud på tur eller væk fra stalden). Hvis jeg prøver begynder han at vrinske, bliver stresset og tripper omkring mig, men hvis jeg så trækker ham tilbage til stalden er der ingenting.

Jeg vil gerne kunne longere ham, men han er utrolig stærk, og derfor leger jeg kun med ham ude på folden, hvor han får lidt motion og samtidig prøver andre ting end bare at gå ude det meste af tiden.

Så mit endelig spørgsmål er; Hvad kan jeg gøre for at træne ham uden han bliver for stresset og hiver afsted med mig?

Håber i vil hjælpe mig, for kan overhovedet ikke finde ud af hvor jeg skal starte med ham :(

Det er denne dejlige dreng (:

0
0
Svar på denne tråd

Seperationsangst
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 21:28

Prøv at se i denne tråd, der er et par råd om emnet :)

www.heste-nettet.dk/forum/3/380324/ 380324/

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 22:56

prøve at ta en af de andre med ud på banen i starten, så han føler sig tryg ved at være der....

når han kan finde ud af det vi jeg prøve at ta ham der ud alene og så lade den anden dukke op få minutter senere, så hans alene tid langsomt bliver længere, men så han samtidig bliver bedt om at være alene.

en hest på tolv år skal være voksen nok til at kunne være alene lidt, men start med små perioder af gangen.

lad ham blive hissig. helt ærligt, lad ham te sig og vent til han holder op hvis det ikke virker at gå langsomt frem.

hvis du altid trækker ham tilbage til de andre når han blir "dum" så lære han at han kan få sin vilje hvis han skaber sig.

det er svært at sige om din hest er reelt bange for at være alene eller om den bare finder det moderart irriterende og har lært at den kan styre dig ved dårlig opførsel.

få evt en dygtig trainer i natural horsemanship ud og hjælpe dig. det vil nok være penge der er godt givet ud :-)

held og lykke :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider