Hejsa. 
min 6 årige islænder, har jeg lidt problemer med, og det gør mig trist at tænke på efterhånden. det forholder sig således.
- han har meget energi, bider meget efter mig, har svært ved at stå stille under striglingen.
og det er så der jeg har meget svært ved at komme ind til ham, fordi han er en sød hest, som meget gerne vil arbejde, men jeg har bare svært ved at håndtere ham, når de problemer kommer ind under, fordi jeg kan komme hen til ham og nusse ham i hovedet, også bider han mig, fordi han keder sig ved jeg ikke? - men når vi rider ud på tur, stopper han heller ikke fordi han så gerne vil fremad. og jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke er konsekvent nok, men han er bare ligeglad med hvad jeg siger til ham.
vi går en tur sammen hver dag, og der nappe bider han også, og begynder at lunte afsted nogle gange, også jkan jeg blive ved med at sige stop, også siger jeg gå igen, og det kan jeg gøre med 5 sek.. mellemrum han bliver ved med ikke lytte efter.
puha det er bare ved at give mig nerver på, fordi det vi fo ud af det er nogle dumme timer sammen. jeg vil bare gerne skabe et venskab med min dejlige dreng, det er bare så svært.
jeg har lånt ham af en dame, hvor han er blevet forkælet og fået lov til at gøre som han ville, så han er meget uopdragen.
men kunne godt bruge hjælp. - ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre ved det.