Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hest med sculiose.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 16:25

Jeg har en dejlig vallak på 16 år som har sculiose. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre som har en hest med denne lidelse og hvad i gør for at hjælpe den i sin træning.

Jeg har overvejet back and track rygvarmer, men vil gerne høre om der er nogle som har nogle som gør noget andet godt.

Lad mig høre at i andre gør....

Marco efter Diamant/Martell... Nu med sculiose.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har selv scoliose
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 20:28

Jeg ved godt det ikke er menneske erfaring du efterspør men heste erfaring, men vil godt lige byde ind med min egen erfaring alligevel.

i princip er det jo lidt det sammen vi gør når i træner dressur med vores dyr. Vi lærer dem et bevægelses mønster som vi gerne vil havde dem til at bruge. og det er det samme jeg har fået streng besked på af min osteopat og fysioterapeut og massør = ændre mit bevægelsesmønster.

Det betyder i princil skæv ryg søjle. det jeg gør for at hjælpe min ryg når jeg i perioder har smerter er at strække så mange muskler ud som muligt, (bruger også osteopat og massør når det er rigtig slemt).

Fordi min ryg er skæv(er højst sandsynlig født med skæv ryg) og fordi jeg er aktiv hestepige der hver dag muger og alt det andet der højere til, så kommer jeg nogle gange til at overbelaste den ene side af min ryg. Vi har jo alle sammen en "ynglings"-side a la højre-hånede. Når jeg så bliver over-belastet(dette sker i øvrigt også for folk der ikke har skoliose) så trækker musklerne sig sammen og er med til at trække min ryg i forkerte retninger, fordi den er vandt til det.

-Så jeg skal i princippet "modarbejde" mine muskeler og mine (dårlige)vaner ang. kropsholdning, bevægelses mønster når jeg sidder, står, går, løber, rider.

Det er besværligt men det er rart når det virker .

Håber en klog en kan overføre noget at dette til hestetræningen.

Hilsen sanne

1 st "Reinsman" underlag sælges. Købt fra ny af for 800kr, Brunt. 82cm x 83cm og 2,5cm tykt. Brugt i 3 mdr. Føljer ryggen og er "løftet" fra manken. Et super lækkert underlag. Kom med bud :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider