Jeg har i min rideklub taget initiativ til at afholde et lille spring"kursus" hvor der skal være fokus på sikkerheden i springning - dvs. fornuftigt opbygning af spring/baner, afstande, hvordan man begår sig til fods på banen og selvfølgelig også til hest.
Dette kursus er primært rettet til den yngre del af vores klub, da vi har mange unge medlemmer, som selvfølgelig vil hestene det bedste, men som ikke ligger inde med den enorme viden omkring spring 
Jeg har selvfølgelig nogle ideer til hvordan det kommer til at foregå, men har i nogen foreslag til hvad der skal indgå? 
Planen er at der vil være noget teori og praksis omkring fornuftig opbygning af spring og bane hvor der skal indgå information om hvordan de forskellige spring ser ud og hvordan en bane bygges så den er fair til hest og rytters niveau afstand og højdemæssigt osv.
Derefter lidt gængs undervisning til hest hvor der lægges vægt på hvordan man rider ordentlig på et spring og på en bane, at det er okay at man rider en volte, man ikke jager på hesten, man ikke råber, man skal have en god grundrytme osv osv.
Jeg er ikke berider eller prof, eller noget som helst, men jeg har en vis viden omkring springning og vil meget gerne videreformidle denne til vores unge ryttere (og selvfølgelig alle de andre der vil være med
) således at de lærer at et spring består af mere en to støtter og en bom og ikke behøves at tages i fuld galop.
Har i nogen foreslag til hvordan jeg gør det på en sjov og lærerig måde, hvad der skal lægges vægt og holdes øje med og hvad i ellers måtte gøre jer af tanker så modtager jeg dem gerne