Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

tillid til ny hest.
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 18:58

hejsa.

ja for det første er jeg rigtigt glad, fordi jeg for min nye islænder hjem i den kommende uge.

og jeg glæder mig meget til at bygge et bånd, og tilbringe tid med ham.

- men, vil lige høre andre der måske har stået i situationen, om i har nogle gode tips til, hvad vi kan lægge ud med at lave, og vi kan lære at kende hinanden rigtigt godt at kende. - fordi jeg syntes det er rigtigt vigtigt, at man ikke sætter sig op første dag og ellers rider afsted, jeg vil gerne starte meget mere roligt ud.

- men kom gerne med nogle svar og hjælp.

-Kathrine.

det er en fornøjelse at ride!

-nu med islænder. :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 19:31

Da jeg fik Kasmir hjem, brugte jeg de første 3 dage på at "være" om ham en masse.... Striglede, nussede, sad ved folden (var selvfølgelig sommer...hehe), gik ture - både ved vej og i skoven... Og gav en del gulerødder... Snakkede meget med ham... Ledte efter hans favorit nusse kramme klø sted... Testede hans reaktioner i nærheden af plastik, rørte ham med pisken over det hele...

Tjaaa.... ALT andet end ridning... Så da jeg hoppede på ham, havde jeg allerede lært en del af hans væremåde at kende og han havde lært mig lidt at kende.... Var SUPER dejlig introduktion... hehe... Om ikke andet for MIG

Kh Marianne & Kasmir

0
0
Svar på denne tråd

spændende.
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 19:39

ja jeg vil også bare være om den de første dage, det finder jeg mest naturligt, vi skal jo lære hinanden at kende, det er jo klart.

sådan vi begge føler os trygge.

men man kan jo sagtens få tiden til at gå med diverse ting, og tak for gode svar.

det er nemlig en rigtigt god introduktion.

tak tak.

-Kathrine.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 20:08

Rigtig meget held og lykke med det

Jeg fortryder i hvert fald ikke MIN måde at gå til Kasmir på...

Hov forresten.... Efter en dag eller to havde jeg ham i grime og træktov på ridebanen.... Der øvede vi stå, drej, bak og "følg efter moaaar"... Også med gulerødder... Det var egentlig også lidt hyggeligt at gøre med en NY hest...

Og vi lavede nogle af tingene med en af pigerne fra stalden og hendes hest... På den måde kom han ögså hurtigere i flokken, da han jo havde en "ven" udefra....

Kom gerne med opdateringer... ELSKER at høre hvordan sådan noget går

Kh Marianne & Kasmir

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 20:36

det er så hyggeligt at øve sådanne ting på ridebanen, det vil jeg helst sikkert gøre.

det er rart de kan signalerne.

så det vil jeg tage med i posen..

ja det er en god ide med flere 'venner' .

- tak for ideerne, og tak for det.

jeg vil selvfølgeligt lave nogle opdateringer.

-Kathrine.

0
0
Svar på denne tråd

ny hest
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 11:22

Jeg synes det vigtigste med en ny hest, er at den falder godt til med sine nye foldkammerater. Personligt tager jeg ikke en ny hest ud og ind af flokken det første stykke tid. Jeg strigler, rider m.m. fx inden alle hestene kommer ud eller når de er inde igen. Eller hvis de går ude i døgndrift, så tager en foldkammerat med ind, når der skal ordnes.

Og tillykke med den kommende hest.

Mvh Louise (som måske får ny hest idag )

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider