Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Spring pony/bange for fyld...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 11:16

Hej

Vi har en pony som springer rigtig godt og er frisk på en spring bane. Desværre er hun meget bange for fyld især på jorden.

Feks er hun ikke meget for blå plastic vandgrav samt duge under spring. Hun springer dog duge men næste spring time er det det samme igen.

Vi har trænet blå plastic vand på ridebanen med kun at trække over osv. Han har også præsteret at gå over fra den ene side men så skal vi starte forfra når vi vil trække hende over fra den anden siden.

Vi har haft den blå plastic liggende i hendes boks fyldt med wrap på og liggende under hendes krybbe. Hun får godtnok spist men strækker hellere hals for at nå den end acceptere den og gå tæt på.

Er der nogen som har haft samme problem og hvordan skal vi arbejde os fremad? Det bliver lidt svært at komme højere op i klasserne hvis hun er bange for de ting :-(

Så alle råd imødekommes...

Hun er snart 8 år....

mvh Anita

0
0
Svar på denne tråd

Hvorlænge har det stået på?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 13:45

Jeg har en ældre hoppe som også er ræd for den blå plastikvandgrav. I hendes unge dage fik vi hende aldrig over . Jeg holdt så en lang springpause pga. børn. Efter pausen var den jo så gal igen. Da hoppen var så ivrigt efter at komme igang igen med springningen så hjalp det lidt på problemet.

Men : HVER GANG i lang tid måtte der et stop til , springet pilles ned og folde plastik lidt sammen, og så gradvist folde ud igen og sætte bomme på igen. Efter noget tid kunne vi nøjes med et stop og nu stopper hun ikke mere. Alt blå plastik i omgivelserne er dog stadig farligt :-)Hesten er 16½....

Jeg tror I skal være tålmodige og så skal det nok komme hvis I ikke presser hesten for hårdt.

0
0
Svar på denne tråd

blå plastic
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 14:19

Vi har haft hende siden august. Vi spurgte til det hvor vi købte hende men de sagde hun havde sprunget det..... det tror jeg umiddelbart ikke.

Vi regner med at få en ud med kendskab til hms og så arbejde med det vinteren over så vi bliver klar til udendørs sæsonen...

0
0
Svar på denne tråd

Sådan en har jeg også haft
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 21:56

hun OVERSPRANG og løb på fyld. Ellers var hun fin og lyttede til mig på alm. spring.

Tålmodighed, træning fra jorden og MASSER af godbidder gør at hun nu tør bo i vandgraven:

Andet fyld er trænet på samme måde, hun springer nu fint over vandgraven UDEN at være bange.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

blå plastik i boksen?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 22:39

Hej

jeg forstår dit problem, men jeg er enig med de andre i at det kræver utroligt meget tålmodighed og samtidig stædighed at få sin hest ud af den "skrækheds fase".

Men det med at putte det blå plastik ind i hestens boks tror jeg tilgængel ikke er den bedste idé. nu ved jeg ikke hvordan din hest reagerede på det, men du skal tænke på at det er meningen at hesten skal føle sig tryk når den står i sin boks. Den har ikke mulighed for at flygte fra plastikken og det kan jo gå grueligt galt. men håber i hvert fald at det gik godt alligevel :)

0
0
Svar på denne tråd

det er lidt forskelligt
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 13:33

men jeg synes jeg har succes med at give dem den med på fold og så have den liggende i ridehallen hver dag til ridning. og i længden også med på stald. i starten bare liggende uden for boksen men senere med ind når den bliver knap så bange for den. så man ikke overvælder den, men hele tiden giver den gode oplevelser.

Heste der kigger har godt af at se meget. De skal springe mange små spring med meget at kigge på. Den jeg har der kigger springer vi næsten hver dag. sjældent mere end et eller to spring. men næsten hver eneste dag slæber jeg en lille lodret på ca 60 cm frem og smider tæppet hen over, ruller en tønde under etc. så rider jeg almindelig dressur/skovtur eller hvad planen nu var og så rider jeg lige hen over springet til sidst. hvis den springer afslappet og uden at kigge, så er en gang nok. spænder den lidt rider jeg til igen.

sålænge man springer lavt har de ingen skade af at springe et eller to spring hver dag. min er jo en 'stor' hest på ca 163 cm, så til en pony kan det være man skal nøjes med 40-50 cm. ofte rider jeg iøvrigt bare hen over plastikvandet som jo alligevel ligger et eller andet sted i hallen og flyder mens jeg rider. den må gerne trampe på det alt det den gider.

Min springer iøvrigt det meste fyld uden at spænde nu. det har taget ca et år med jævnlig træning og MANGE små spring. konceptet er at jeg rider til i galop, har jeg problemer skridter jeg den derhen og lader den kigge. derefter traver jeg til. Jeg lader altid hånden gå med frem den sidste meter så den kan kigge sig for. som regel sætter den så afslappet af fra trav og jeg kan galopere til igen.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider