Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Navne U-LB
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 11:41

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvad U-LB betyder?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:55

U'et står for uddannelsesklasse

Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

Mest vindende ekvipage dressur hest 2009 RHO

Mest vindende ekvipage samlet 2009 RHO

www.rideklubbenhammelev.dk

0
0
Svar på denne tråd

Springklasse
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:59

Hejsa

Umiddelbart forbinder jeg U-LB med en springklasse.

I spring ved heste har man det sådan at det oftest starter med en U-LC, så komme der LB, så en U-LB, LA, og U-LA og så MB.

Det er ikke altid sådan, men ofte. Så kan klasserne være et-stjernet eller to-stjernet. (Højde på spring)

En U-klasse skal komme efter den "normale" klasse som oftest er en metode B3, B4, eller B1 (forskellige måder hvordan omspringning foregår), mens en U-klasse er i en metode B0. Der rider man "kun" hovedrunden og er man fejlfri får man en roset.

U-klasser er for ungheste. (mener U- står for uddannelse).

Hvis man nu har haft en mindre heldig runde i den "normale" LB kan man prøve at få en god tur i U-klassen som skal følge efter LB'en.

U-klasser giver points som en førsteplads i den pågældende sværhedsgrad. I en LA fx. 10 points.

0
0
Svar på denne tråd

u-klasser er for alle!!!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 07:27

jeg vil lige pointere at u-klasser er for alle!

uanset om hesten er unge eller ej. Dvs man kan vælge at ride LB+ U-lb til samme stævne på samme hest. (og dermed hurtigt når de 3 fejlfrie runder det kræves for at rykke et niveau op hvis det er det man jagter)

Mern klubben kan også vælge at lave en "grov" udklasning i den første LB og så en bred dvs åben for alle i næste LB.

PÅ den måde får amatørryttere lov til at komme til sløjfe-fadet i den første, men skal konkurrere mod de proff i den næste......

Her på sjælland har flere klubber valgt at lave 2 klasser på samme niveau som reglemnetet foreskriver men feks LB met B4+ B3 dvs ingen U afd. Så er der grov udklasning i den først LB og åben for alle i den næste som reglementet foreskriver.

Karina

Wrap fra 2010 sælges

2.slet minibig

pris 250 dkk afhentet Ringsted/Køge

0
0
Svar på denne tråd

Korrekt at
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 08:23

U-klasser også er til ældre heste. Men de hedder uddannelsesklasser så formålet hvad jeg har fået at vide er at man kan give ungheste en god oplevelse i en u-klasse, men ældre heste kan vel også "uddannes". Jeg rider selv u-klasser på en ældre hest plus ordinære klasser.

Jeg er så ikke helt enig i at det decideret er nemmere at ride en nulrunde i en u-klasse end i den ordinære klasse.

Der er flere ryttere der er lidt trætte af u-klasserne i Sydjylland... hvis man vil starte fx. to gange LB som Karina er inde på så er der ofte kun en ordinær LB og så en ULB bagefter.

Hvis man så vil starte LB + LA må man pænt vente til U-klassen imellem er afviklet... Med mange starter i hver klasse kan det godt gå hen og blive en laaaanng fornøjelse...

0
0
Svar på denne tråd

sådan er det alle steder
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 10:10

altså at der er mange i klasserne. Jeg tror dog stadig vi her i nordsjælland tager premien for flest starter i klasserne. Det er ikke ualmindeligt at der er to afdelinger af den almindelige LB, altså ikke to klasser men bare så mange startende i den første Lb at den er delt i to. i hver afdeling er der nemt 50 ryttere. så er der u-klasse bagefter og så La på tilsvarende måde. Vi er efterhånden også ude i at Mb'erne deles i afdelinger.

Karina skriver ingen steder at det er lettere at ride 0 i en u-klasse. Hun skriver bare at man har to forsøg i Lb på samme dag og man derfor hurtigere vil opnå sine fejlfri runder end hvis man red Lc og Lb hvor man jo så kun har et forsøg i Lb.

U-klasserne i nordsjælland er næsten altid over samme bane som de ordinere klasser og det er derfor hverken sværere eller lettere at ride 0 i dem. omend man jo kan argumentere for at det er lettere at ride fejlfrit på en bane anden gang man rider den.

Jeg gør iøvrigt selv det at jeg ikke gider vente så længe. så jeg lader være med at ride den ordinere klasse hvis der er en u-klasse imellem. Så rider ejg u-klassen istedet.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

sidebemærkning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 09:15

om U-klasen er over samem bane afhænger af banebyggeren, men det anbefales af DRF man bruger samme bane af tidsmæssige hensyn.

I Hillrød den forgangne weekend var det ikke samme bane hver gang.......

Karina

Wrap fra 2010 sælges

2.slet minibig

pris 250 dkk afhentet Ringsted/Køge

0
0
Svar på denne tråd

Det ville være
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 13:44

fint med lidt forskellige baner... så heldige er vi ikke her...

og klasserne er nogen gange også med + 70 ryttere.... uden flere afdelinger...

0
0
Svar på denne tråd

det må de faktisk ikke
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 15:40

hvis der ved sidste anmeldelsesfrist er mere end 70 ryttere skal klassen deles. At det ikke altid betyder at man kommer til at ligge i sidste afdeling kan jo godt være lidt iriterende, for man må ikke flytte afdeling.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider