Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

sadel jungle og sommer sadel
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:34

Hej

jeg er ved at købe mig en hest og skal der ved også have en sadel, men hvilken? det skal siges at jeg ikke har haft hest før og jeg ved intet om sadler.

Hvad betyder dybt og halvdybt sæde og alt det andet og hvad skal man kigge efter fx. knæpuder osv.
Hvad med sadel størelse (17"-17.5" eller andet) og hvad med bom størelse?

Skal have en dressur og en spring sadel

Hvordan er sommer sadlerne og har i nogle afaring med disse sadler

Hilsen Michala

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:36

Allier dig hellere med en uddannet sadelmager. Altså en af de selvstændige der kører rundt - ikke sælgeren fra den lokale rideudstyrsbutik:)

Sadlen skal nemlig både passe til dig, men i lige så høj grad også til din hest:)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:37

Allier dig hellere med en uddannet sadelmager. Altså en af de selvstændige der kører rundt - ikke sælgeren fra den lokale rideudstyrsbutik:)

Sadlen skal nemlig både passe til dig, men i lige så høj grad også til din hest:)

0
0
Svar på denne tråd

overskreft
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:41

Jeg havde selvfølelig tænkt mig et få den stoppet hos en sadelmager men købe en brugt eller i en butik

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 22:03

Hvis du alligevel havde tænkt dig at få en sadelmager med ind i billedet er det langt smartere at få involveret vedkommende inden du køber en sadel. Du kan så få hjælp til at finde den helt rigtige model som ligger ordentligt på hesten og som passer på dine behov. Når du ved hvilken sadel du skal have fat i, kan du så købe den brugt eller investere i den fra ny afhængigt af hvad du foretrækker, og så få sadelmageren til at tilpasse den endeligt.

Alle sadler passer ikke alle heste, og det er heller ikke alle sadler, der er lige gode til alle ryttere. Så hvis du køber en som bare ikke dur til din hest eller dig, så hjælper en ny stopning altså ikke det store:)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-10-2010 19:47

nu i alle siger sadelmager er der så nogle der kender en dog sadelmager på sjælland og vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 09:23

Jeg re fra jylland, så har ingen personlige erfaringer. Men har hørt fra andre at Charlotte fra BarokAmok skulle være god. Hun kører på sjælland, men mere ved jeg ikke om hvor hun holder til:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider