Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

inspiration til 2½ års
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 19:33

min baby er jo nu 2½ år og måske er hun jo klar til tilridning til sommer, tror dog at det tidligst blir efteråret, hun er meget plaget at se på..

nå men hvad laver i med jeres 2½ års?

Hilsen Nicole

www.recreo-nythaab.dk

Hjælp til pårørende af alkoholikere.

0
0
Svar på denne tråd

Aktivering.
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 20:19

Da min "lille" kun var 2½ år, lavede vi rigtig mange ting. Vi gik ture og mødte "farlige ting" som hunde, biler, cyklister, flagrende plastik og meget andet. Vi trænede også med presseninger, som han gik på og blev blafret omkring kroppen med.

Vi har også spillet "fodbold" med en stor fitnessbold, denne leg var hans helt klare favorit. :-)

Alle disse ting gør, at jeg idag har en rimelig cool 3½ års hest. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 21:20

Hej

Hvis du kan låne en kører sele, et sted kan du tilkøre den

start med trense

Så med kører liner ( der går en ved hovedet og en bag ved

hold afstand hvis den sparker ud )

Hvis så i vil videre, så hav en gummi hjul, bunder i trækliner

og gå med den, rundt over det hele.

og til sidst vogn, her skal en fagmabd se hvor lagt i er

og hvad type han/hun råder til.

fordelen med tilkøring er ( Af rideheste ) ( Og det gøres

I Østrig ) er at den unge hest, bliver tøjlevant og sryrbar

inden rytter kommer op, hvad er en stor fordel, og øger

sikkerheden meget. Det er også arbejde for jer begge.

Held og lykke.

Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd

de små pus
Forfatter: 
Dato:  29-10-2010 09:55

Jeg har lært den ene 2,5 års jeg har, som er meget færdig og voksen både i krop og sind, alle basissignalerne (stop, bak, frem, drej) i trense.

Den anden 2,5års jeg har, er slet ikke nær så klar og moden, hun har endnu ikke haft bid på, men kan alle signalerne i grimen, hvilket den første også kan.

Den første har desuden haft sadel på flere gange, med gjorden spændt og bøjlerne hængende. Hun er ved at lære at blive longeret, og så går vi iøvrigt også ture.

Den lille af dem går jeg rigtig mange ture med. Hun er så nysgerrig og ikke bange for noget som helst. Hun indtager bare verden med et åbent sind. Vi leger både med skoven, vejen og cykelstierne. Hun er utrolig cool.

Begge 2 træner jeg bomme med. Både i skridt og trav. Det synes de begge godt om.

Jeg havde overvejet at tilkøre den store, men jeg synes ofte der er for meget fat fortil, og jeg ønsker jo netop en meget let tøjlerespons. Så det er jeg gået væk fra igen.

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-10-2010 13:48

Jeg købte i september en pony hoppe som er knap 2½ år, hun kan intet ;)

Hun er helt rå og har kun lært at løfte lidt ben når smeden har været der og blive trukket med til og fra fold...dog regner jeg med at nu hvor hun er i hænder hver dag så bliver hun mer dus med at blive trukket uden at lave så meget ballade, og bliver striglet lidt engang imellem...planene er dog ikke så stram med hende, hun skal rides til på et tidspunkt, måske næste år men jeg ska lige over en fødsel også ;)

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider