Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

træning til trav med øget skridtlængde
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 08:54
Hvordan træner man til at lave en rigtig god trav med øget skridtlængde?
Her under forudsætning, at hesten (selvfølgelig)kan, men rytteren (mig)ikke kan.

Jeg er så enormt heldig, at have fået fingrene i en vallak på 14 år,der kan de fleste dressurøvelser. Han er en god læremester, men nu må jeg gøre mit til, at leve op til ham. Han er så meget dygtigere end jeg.
Jeg har set ham lave de mest pragtfulde øgninger.
Jeg synes selv, at kunne ride ham pænt samlet, sidde i balance på ham og have en rolig hånd, men jeg har stadig meget at lære, da jeg aldrig har redet en hest på hans plan før.
Jeg får undervisning, samt fundet alle mine bøger frem om dressur.

Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske
Stanislaw Jerzy Lec
0
0
Svar på denne tråd

øgning
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 09:57
Hej Charlotte.

Jeg går ud fra, at du ikke bare tænker på trav med forøget skridtlængde, men også på fri trav og middeltrav.
Hjælperne er de samme, blot er afvejningen mellem disse en smule forskellig.

Når man øger, må man IKKE give efter på tøjlerne, men derimod øge støtten en anelse. Jo større øgning, jo bedre støtte. Afskubbet kommer via fremdriften, som leveres vis rytterens sæde og OVERschenkler. Ikke via underschenklerne.
Dvs., man støtter en anelse mere på tøjnerne, trykker let med lårene oppe oven på sadlen, skubber en smule mere på med sædet - og så skal man ellers bare slappe af. For hvis man stiver sig, lykkes det ikke, for så generer man hestens balanceholden.

Husk også, at i alle øgninger gælder det ikke om at `få fart på´ men om at få hesten til at træde dybere ind under sig, så den kan strække bedre ud i forparten.

Hilsen. Johannes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider