Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Erfaring m. fransk-lign.- benstilling
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 09:54

Hej,

Er der nogen der har erfaringer med heste, der har haft noget der ligner fransk benstilling på det ene bagben blot?

Jeg har en yngre hest, som gentagne gange er blevet ved med at gå skæv i bækkenet, og nu vi kommet så langt i forløbet, at have lokaliseret, hvor problemet stammer fra.

Hun har været nogle uger i longeterapi, og det har hjulpet på hende, men problemet opstod igen, da hun komm ud af ringen og skulle gå på lige spor. Nu har vi så sat hende i lange liner, og kan på den måde styre hendes ene bagben, så hun kommer til at træde i forbenets spor, og på den måde har "4 hjørner".

Hun har indtil da trådt det ene bagben ind foran det andet, og på den måde kun haft "3 hjørner".

Hun har derfor også været nærmest uridelig, da hun hele tiden gik skæv, og havde også problemer med galopanspring, og var i det hele taget tung at ride på den ene volte.

Håber jeg har gjort mig forståelig :o)

Håber at høre fra nogle, der har været ude for noget lignende og som kan dele deres erfaringer.

Jeg håber jeg kan styrke hende fra jorden til at gå lige på bagbenet.

På forhånd tak.

Mvh

Betina & Luci :-D

R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Slet ikke nogen
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 12:20

der har erfaring med ovenstående eller evt. kender nogen der har?

Mvh

Betina & Luci :-D

R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)

0
0
Svar på denne tråd

fransk
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 14:17

Det lyder som om at din hest skal have hjælp til at sætte sit bagben korrekt.

ajeg tror det ville være en stor hjælp at lærer hende at placere sine bagben efter dine schenkler (versade-traversade) derefter kan du selv være herre over hvor meget eller hvor lidt hun skal træde ind, ud eller til siden:)

mvh Maria

Akademisk ridekunst

"Dressuren er til for hestens skyld,

ikke omvendt"

www.123hjemmeside.dk/Maria-Dalsgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider