Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

B-hest hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 21:05

Hej!

Kan ikke lige finde reglerne om hvordan en hest bliver B -hest ?

Så håber der er en herinde der kan hjælpe ... jeg har forstået at hesten skal have redet 3 x min. 60 % i MB til c stævne. Men er der regler for om det skal være indenfor en bestemt periode ?

På forhånd tak, mvh Zille

0
0
Svar på denne tråd

B-heste
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 22:42

Er temmelig sikker på, at det blev afskaffet for nogle år siden. I salgsannoncer bruges det bare stadig at nævne, at de er B eller A heste efter gamle regler. Tidligere var det rigtig nok 3 gange 60 til C-stævne i MB1 eller højere. Så vidt jeg husker inden for 2 år.

Nu er landsstævner så vidt jeg ved kun afhængige af points - min gamle havde i hvert fald kun startet to MBér før vi meldte til landsstævne.

0
0
Svar på denne tråd

B-hest
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 08:50

B-hest (og A for den sags skyld) er afskaffet i DRF-regi, men avlsforbundene bruger stadig systemet, og heste registreres stadig i Hestedata som B-hest, hvis den har gået 3 x 60 % i min. MB.

Som TW skriver, er det ikke længere noget krav, at hesten skal være B-hest, for at starte landsstævne, men betegnelserne findes stadig - også officielt, DRF bruger dem bare ikke mere.

Jeg tror ikke, der er nogen tidsramme for, hvornår resultaterne skal være opnåede. Inden for DRF er point m.v. gyldige i tre sæsoner (indeværende + to foregående år), men jeg tror ikke, Hestedata har et tilsvarende system.

Mvh.

Rebecca.

Sælges:

1 års hingst e. B.H. Zack/ Splitau.

5 års brun hoppe efter Kermo´s White Talisman/Splitau

4 års skimmel vallak efter Kermo´s White Talisman/Splitau

Se præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

ingen kval
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 08:52

Der er ingen kvalifikationskrav for heste for at deltage i B stævner.

Se dressurreglementet side 22 punkt 241.1

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Elite-status
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 22:32

Hestedata registrerer stadig B og A-heste, da det bruges for avlshingste og hopper, for at samle afkomspoint til Elitestatus hos avlsdyrene fra deres afkom ;)

Husk nu... SMIL til verden og den smiler til dig ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Der er krav...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 02:34

de blev lavet om sidst i 2010.

de står i de nye rettelser og lyder sådan her :

241.1

Kvalifikationskrav for deltagelse i B-stævne

Heste Både hesten og rytteren skal - sammen eller

hver for sig - i MB2 ved C-stævner have

opnået

- 63% mindst 3 gange eller

- 67% mindst 1 gang i

kvalifikationsperioden.

så nu skal en gp hest der har holdt pause så ud og lege(bruge tid og penge) i M klasser til c stævner før de må være med der hvor de hører til. det er da ikke ret smart.

Rønnebærrene er sure..... sagde ræven der ikke kunne nå dem !

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 01:02

Hejsa,

Heste der har gået højre end MB på landsplan,

kan godt starte mere end MB2 på C-plan, man skal bare ha starte MB2 eller højere på C-plan til x antal procent, for at ride landsplan.

Det er for at udelukke ryttere som måske kun lige er klar til at ride MB på c-plan, og som så rider det på b-plan. hvilket ikke højner standarden på landsplan.

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke Rosalia
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 09:04

Hvis den har rendt GP, kan det jo næppe være noget problem og hive de rigtige % hjem på få starter, ligesom det da er en mild måde for hesten og komme i gang igen.

Jeg synes faktisk reglerne er super.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

syntes da det er fjollet...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 09:27

så er sådan nogle amatør ryttere som mig oppe mod "proff" heste, det er ikke nemt at finde D-stævner med MB klasser, og skal jeg ud og starte C-stævner mod heste som for få år siden indtog herning arena i GP klasser så kan det da godt være modet svigter lidt det er da rigeligt at man skal ride mod proff ryttere som skal ud med de "unge"/nye heste. men er hestene nu også dem man har set til landsstævner rundt omkring så er det for mig ihvertfald ikke så sjovt mere.

og det må da heller ikke være specielt sjovt for dem at skulle ud og ride klasser som de ikke hører til i.

ville jo svare til man starter LC program på MB hesten som har gået 2 klasser i MB til 66& (uden placering) og 10 MB til under 63%. så MÅ man jo godt starte LC. men ville det være rimeligt ? eller sjovt for nogen, hverken den ekvipagen eller resten i klassen ville nok syntes dte var specielt fedt.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 09:39

den gamle regel er fremme igen og man skal nu have 3* 60 i mb igen :)

karisma knudsgaard min zoulmate

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 00:21

mette ?karisma knudsgaard?

-Hvor ser du det henne? Jeg kan kun finde i reglementet det med mb2...

Er det "kun" 3x60 i sværhedsgrad 3 har jeg nemlig 2 heste der kun mangler en gang 60 for at kunne kalde sig B-hest

-IKKE at vi skal ud og ride landsstævner!!! -det er vi sku langt langt fra klar til... Det har bare altid været et mål at prøve at ride en hest til B-hest, og er det den gamle regel har jeg næsten 2 heste.... Men ifgl det jeg kan finde i reglementet er der et godt nok et stykke vej endnu...

Eller er det at den er registreret som B-hest på hestedata og at den er kvalificeret til at gå landsstævner ikke det samme? Synes reglerne er ret forvirrende...

Min lånehest håber vi nemlig på at kunne få et "R" Ifgl. DV's hjemmeside kan vi søge om det når den er B-hest ifgl. DRF's gamle reglement... (som ikke står nogle steder længere) Den har nemlig gået over 60 2 gange og mangler kun den sidste gang. Men det er i Mb0 den har gået... Men det er jo stadig sværhedsgrad 3...

Mvh Stinne c",)

At ville skaber evnen til at kunne.....

MB-dressurhoppe sælges.

F: Churchill MF: Supermax Macho

Se annoncen HER

0
0
Svar på denne tråd

MB2 og kvalifikation
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 01:48

Hejsa,

Det er hentet fra DRF's reglement - dressur pkt. 241.1. Kvalifikationskrav for deltagelse i B-stævne

Både hesten og rytteren skal - sammen eller hver
for sig - i MB2 ved C-stævner have opnået
- 63% mindst 3 gange eller
- 67% mindst 1 gang i kvalifikationsperioden.

Der skal regnes resultater med fra 2009-2010-2011.

Så det er IKKE 3x60 i MB

men 3x63% eller 1 gang 67% i minimum MB2 eller i højere klasser på c-plan.

håber alle er med nu.

Det med at det er svært at finde MB'er på D-plan, har vi ingen problemer med i D1, Der er snart mb til alle stævner.

I min klub har vi helt op til Grand Prix på D-plan. ;-)

mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Hej MR
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 07:55

det er samme tekst jeg har sat ind med rødt længere oppe.

Jamen så må vi da rykke til D1 for her i D5 er der ikke ret mange M klasser på D plan. (og tror aldrig jeg har set højere end MB3 her i D5)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider