Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

kan dette være gjordkrampe??
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 13:55

Hej med jer :)

Jeg er begyndt at ride en pony for en pige fordi den har bukket hende af nogle gange.

Ponyen er generelt stille og rolig, og de første gange jeg var på ryggen af den var der intet med den, men så her den anden dag når jeg kun lige og sætte mig op da jeg kan mærke den sparker op mod maven med bagbenet, og vi når kun en halv runde i skridt da den så begynder at bukke helt vildt så jeg må en tur i sandet, bagefter står den og sparker op mod maven et par gange , og da jeg så hopper op på den igen, så er der intet med den og den er sød resten af tiden, i dag var der så heller ingen problemer , jeg spændte så først gjorden til after han var skridtet varm ..

Pigen der ejer den siger at det har været lidt forskelligt hvornår han har bukket hende af , nogle gange var det i starten og andre gange har hun haft travet lidt da han har gjort det..

Jeg går og tænker lidt om han har en mild form for gjordkrampe, så det ikk er altid han reagere på at gjorden er spændt

Hva tror i ???

MVH Lonni

Mor til et lille tallent med ponyen Roløkke Andes....

R.I:P Josefine

Tænk før du taler...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 16:19

Ja det kan godt være et tegn på gjordkrampe. Det kan også være et tegn på sadeltrykninger (som også kan udløse gjordkrampe symptomer). Ligeledes kan det også være hesten har ondt på en måde så det forværres af sadlen og rytterens vægt.

Jeg tror i hvert fald roligt i kan konkludere at når hesten reagerer på den måde og også står og sparker op mod maven og gjorden, så er det fordi den har ondt og er generet af sadel/gjord.

Var det mig ville jeg få sadlen set efter af en uddannet sadelmager som det allerførste, simpelthen fordi det er spild af tid, kræfter og evt. penge at begynde at bakse med problemet, før i er sikre på at det ikke skyldes noget så simpelt som sadlen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider